پنج سوال مهمی که بعد از شکست باید از خود بپرسید

تصویر پست
کسب و کار
  • 30 دی 1396
  • پسند
  • 0 دیدگاه

1- این شکست چه درسی برای من دارد؟

شکست ها نتیجه مجموعه ای از اتفاق ها هستند اما هر چقدر هم که دیگران و عوامل خارجی در شکست دخیل باشند، در نهایت مسئول شکست، خود شما هستید و باید این را بپذیرید. سعی کنید گذشته را مرور کنید و نقاط مهمی را که باعث بروز تغییر در شرایط شما شده، بیابید و ببینید که در آن شرایط ویژه چه کاری انجام داده و چطور تصمیم گرفته اید.

2- چه کاری را می توانستم متفاوت انجام دهم؟

همیشه برای تصمیم گیری درباره کاری، بیش از یک انتخاب داریم اینکه چطور تصمیم بگیریم، مسیر حرکت و سرنوشت کار را تحت تاثیر قرار می دهد. پس بهتر است به عقب برگردید و به زمان های حساس فکر کنید. به تصمیم هایی که گرفته اید، بیندیشید چه انتخاب های دیگری می توانستید داشته باشید؟ چه کاری را می توانستید متفاوت انجام دهید؟ چه قدم هایی را می توانستید بردارید؟

3- آیا به مهارت های بیشتر یا متفاوتی احتیاج دارم؟

همه ما نقاط قوت و ضعفی داریم. ضعف های ما در طبقه بندی های مختلفی قرار میگیرند. بعضی از ضعف ها ذاتی است یعنی به صورت ذاتی نمی توانیم در انجام کارهایی عالی باشیم. مثلا بعضی از آدم ها به صورت ذاتی رقابتی هستند و برخی دیگر اینطور نیستند. بعضی از ضعف ها، ضعف در مهارت است، مثلا ممکن است شما شکست خورده باشید چون اصول مالی و مدیریت مالی کسب و کار را نمی دانستید و نتوانستید گردش مالی کسب و کار خود را مدیریت کنید بهتر است ببینید به چه مهارت و دانشی نیاز دارید که کمبود های قبلی را پر کنید.

4- از چه کسی می توانم مشورت بگیرم؟

وقتی درگیر موضوعی هستید، ذهن شما به شکلی درگیر می شود که نمی توانید از بیرون مساله نگاه کنید اما ممکن است دوستان و اقوام و آشنایان یا متخصص هایی وجود داشته باشند که بتوانند به شما کمک کنند تا موضوع کار خود را از زاویه جدیدی ببینید بهتر است از شخص مناسبی کمک بخواهید. خیلی از مردم درخواست کمک نمی کنند چون فکر می کنند کمک خواستن مترادف ضعف است اما کمک خواستن نشانه این است که شما آماده یادگیری هستید.

5- آخرین سوال: قدم بعدی چیست؟


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه