بهترین سیستم های آموزش مجازی آنلاین

تصویر پست
آموزش آنلاین
  • 17 مهر 1401
  • پسند
  • 0 دیدگاه

 نرم افزار های آموزش آنلاین زیادی در بازار وجود دارد که مدیران و معلمان می‌توانند آموزش‌های راه دور خود را به شاگردان و همکارانشان ارایه دهند. داشتن ویژگی‌هایی مانند ایجاد آسان کلاس درس، ویدئو کنفرانس، گروه بندی کلاس ها، سازگاری با موبایل به استفاده راحت تر از دوره های آموزشی آنلاین کمک می‌کند.

کلاس آنلاین یا کلاس مجازی چیست؟

 سامانه کلاس آنلاین یا کلاس مجازی یک محیط آموزشی و یادگیری آنلاین است که در آن معلمان و دانش آموزان می‌توانند مطالب درسی را ارائه دهند، با سایر اعضای کلاس مجازی تعامل داشته باشند و به صورت گروهی با یکدیگر روی مطالب آموزشی کار کنند.  کلاس مجازی lms به گونه‌ای است که افراد شرکت کننده در یک محیط بر خط و به طور همزمان با یکدیگر ارتباط دارند. باید توجه کرد که ممکن است دوره آنلاین شامل مشاهده مطالب از پیش ضبط شده باشد، اما تنظیمات کلاس مجازی شامل تعامل بر خط بین مدرسان و دانش آموزان است.

ویژگی‌های  سامانه کلاس آنلاین

۱. اتاق چت (به‌صورت تصویری، متن و تکست)

۲. ویدئوکنفرانس

۳. رمزگذاری ویدئو برای حفاظت

۴. وایت بورد

۵. اشتراک‌گذاری و ذخیره فایل

۶. اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش

۷. سازگاری با موبایل

۸. نمایش مطالب آموزشی به‌صورت اسلاید یا تصاویر چند‌رسانه‌ای

۹. برگزاری آزمون، تست و کوییز

۱۰. بلندکردن دست (برای داوطلب شدن یا پاسخ‌دادن)

بهترین نرم‌ افزار‌ های برگزاری کلاس مجازی

 

نرم افزار LMS :

سامانه lms در واقع یک نرم‌افزار برای ایجاد، مدیریت و سازمان‌دهی کلاس‌های آموزشی است که در بستر اینترنت کار می‌کند. LMS مخفف  LEARNINNG MANEGEMENT SYSTEM است و قابلیت‌هایی از جمله آپلود درس، تکلیف و تقویم درسی را در کنار اتاق چت، برگزاری آزمون و قابلیت‌های مولتی مدیا به معلمان می‌دهد.

اسکای روم

اسکای روم، پلتفرم بومی معروفی است که برای برگزاری وبینار و وب کنفرانس و  آموزش الکترونیکی جایگاه مناسبی کسب کرده است. با سامانه اسکای روم می‌توانید کلاس و دوره و جلسه به صورت آنلاین برگزار کنید. از جمله قابلیت‌های این سامانه، ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری، اشتراک گذاری دسکتاپ و تبادل فایل، نمایش اسلاید و همزمان پخش صوت و تصویر، و تخته مجازی است.

فراروم:

فراروم یک نرم‌افزار ساده است و ویژگی‌های آن چت آنلان و عمومی، چت آنلاین و خصوصی، زبان فارسی، ضبط اسکرین و البته اشتراک‌گذاری اسکرین است

سی روم:

این نرم‌افزار بومی با استفاده از سرور‌های داخلی رونمایی شد و قابلیت ضبط و اشتراک‌گذاری جلسه، تبادل فایل و پخش هم زمان صوت و تصویر، اشتراک‌گذاری دسکتاپ و چت عمومی و خصوصی را داراست و نکته قابل‌توجه این نرم‌افزار استفاده از سرور‌های داخلی است که هزینه مصرف اینترنت شما را نیم‌بها می‌کند.

نیما

 پلتفرم آموزش مجازی و سامانه نیما نرم افزار یادگیری مجازی امیرکبیر، نرم افزار فارسی در زمینه آموزش آنلاین است

فرادرس

شاید سامانه فرادرس را در بین پلتفرم های آموزش مجازی ببینید اما موضوع اینجاست که این سامانه برای شما پلتفرم آموزش آنلاین ارایه نمی‌دهد بلکه می‌توانید به صورت رایگان و یا پرداخت هزینه‌ای مناسب، ویدئوهای آموزشی در زمینه مورد نظرتان را مشاهده کنید. هدف این سامانه، توسعه آموزش آنلاین در سطح دانشگاه است.

***
برای دریافت مشاوره و راهنمای خرید با ما تماس بگیرید. lmsbayanen آسان برای راه اندازی، آسان برای استفاده، آسان برای سفارشی کردن.*****

0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه