پلتفرم آموزش آنلاین

تصویر پست
آموزش آنلاین
  • 17 مهر 1401
  • پسند
  • 0 دیدگاه

استفاده از  پلتفرم های برگزاری کلاس آنلاین به دلیل راحتی استفاده، کاهش هزینه‌های آموزشی، تنوع بالا در یادگیری محتواهای گوناگون و ایجاد امکان خودآموزی بسیار محبوب است در ابتدای موضوع میتوان گفت که یکی از دلایل اصلی که حرکت به سمت پلتفرم‌های آموزش آنلاین و آموزش مجازی را سرعت زیادی بخشید؛ همه‌گیری ویروس کرونا است. همه گیری و حضور کرونا برای مدت طولانی باعث شده تا دانش‌آموزان در مدارس حاضر نشوند و آموزش شکل جدیدی به خودش گرفته است. در حال حاضر ارتباطات و آموزش آنلاین و از راه دور در سبک زندگی‌مان جا خوش کرده است. اگر بخواهیم  سامانه های آموزش مجازی و از راه دور را به عنوان یکی از ابعاد نوین زندگی قبول کنیم، باید راهکارهای مناسبی برای بهره‌مندی از آن بیابیم.

 سامانه کلاس آنلاین، پلتفرمی برای یادگیری عمیق

آموزش تعاملی مهم‌ترین ویژگی آموزش مدرس است. برخلاف آموزش سنتی که یک نفر در مقام استاد، به متکلم‌وحده تبدیل می‌شد و شرکت‌کنندگان در کلاس هیچ نقشی در آموزش نداشتند، آموزش مدرن کاملاً تعامل‌محور است. می‌توان گفت روش سنتی آموزش‌محور است، اما روش‌های مدرن کاملاً یادگیری‌محور است و سعی می‌کند با درگیرکردن دانش‌آموزان و دانشجویان در آموزش به‌صورت در لحظه، از تمامی ابزار آموزشی استفاده کند تا بیشترین یادگیری را به دست دهد.

مزیت‌های استفاده از آموزش مجازی lms

تکنولوژی، کم کم جای خود را در زندگی انسان‌ها پیدا کرده است. همه افراد امروزه به گوشی و رایانه و اینترنت نیاز دارند. زندگی بدون اینترنت و تجهیزات مدرن در عصر امروز بی معناست. امروزه برای برقراری ارتباط با دیگران و فعالیت کردن در هر کاری نیاز به اینترنت احساس می‌شود و بدون اینترنت تقریبا امکان پذیر نیست. تمام کسب و کارها به سمت الکترونیکی شدن رفته و بیشتر خریدها آنلاین انجام می‌شود. در بحث آموزش نیز به همین صورت می‌باشد. بیشتر افراد امکان گذراندن زمان‌های طولانی در راه و یا صرف هزینه‌های زیاد برای کلاس را ندارند. شاید هم به مدرس مورد نظر خود دسترسی ندارند. بنابراین سامانه آموزش مجازی lms بهترین گزینه است. 

 

ویژگی‌های یک  پلتفرم آموزشی خوب

ازآنجایی‌که پلتفرم آموزش مجازی، بستری برای یادگیری هستند و افراد زیادی سعی برای تعامل با آن دارند، بنابراین نیاز است که این  سامانه آموزشی lms از یک سری استانداردها و شرایط برخوردار باشند که این ویژگی ها عبارتند:

1-      امکان کار و یادگیری آسان نرم‌افزار

2-      ارتباط و تعامل مناسب برای قبل،حین و حتی بعد کلاس

3-      شرایط ثبت نام و پرداختی آسان

4-      برگزاری کلاس های آنلاین با شرایط مناسب

 

  بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین

LearnPress

یکی از بهترین پلتفرم های مناسب برای آموزش آنلاین افزونه LearnPress است. شما با استفاده از افزونه LearnPress میتوانید به راحتی هر چه تمام تر سیستم آموزشی خود را مدیریت کنید. همچنین با استفاده از آن می توانید دوره های مجازی خود را بسازید و آنها را بفروشید.

LearnWorlds

یکی دیگر از پلتفرم های مناسب برای آموزش آنلاین است. این پلتفرم ویژگی های قابل توجهی مثل ابزاری برای ساخت صفحات فروش، شبیه ساز، موتور فروش هوشمند، تجزیه و تحلیل پیشرفته و دارد که مطمئنا آن را به یکی از برترین پلتفرم های آموزش مجازی تبدیل کرده است.

Skillshare

یکی دیگر از پلتفرم های مناسب برای آموزش آنلاین است که بیشتر مورد توجه معلمان، تولید کنندگان محتوا و فریلنسرهاست. در این پلتفرم تقریبا هر درسی شامل دو مؤلفه اصلی است: پروژه ویدیویی و کلاس. دوره ها از مجموعه ای از فیلم های کوچک تشکیل شده است که مدت زمان آن معمولاً بین 10 تا 25 دقیقه است.

Academy Of Mine

همانطور که از نام آن پیداست،  Academy of Mine این امکان را پدید می آورد تا معلمان آکادمی آنلاین خود را داشته باشند. توسط این پلتفرم به صورت کامل و با یک رابط اداری شگفت انگیز آموزش مجازی اجرا می شود.

 

پلتفرم های آنلاین ایرانی:

1- سامانه شاد                 

سامانه شاد که کوتاه شده عبارت سامانه شبکه های اجتماعی دانش آموزان است این امکان را به مدیران و معلمان می دهد تا بتوانن  آموزش آنلاین دانش آموزان در شبکه های اجتماعی را مدیریت نمایند.

2- آموزش مجازی آلاء          

کلاس های درس آلاء برای کنکور، دهم، یازدهم و دوازدهم و خدمات تکمیلی از قبیل همایش‌های طلایی و اردو طلایی؛ در دروس مختلف با هدف توسعه عدالت آموزشی در حوزه کنکور برای تمامی دانش آموزان قابل بهره برداری است.

3- تخته سفید                      

    این پلتفرم برای اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی راه اندازی شده است. مسئولیت نشر ویدئو ها به صورت کامل با کاربران است.

 

4- فرادرس                         

فرادرس یک بستر اینترنتی(پلتفرم) است که با هدف توسعه آموزش الکترونیکی دانشگاهی ایران از طریق اینترنت، دوره های آموزش بسیاری را در اختیار عموم قرار می دهد. 

***
برای دریافت مشاوره و راهنمای خرید با ما تماس بگیرید. lmsbayanen آسان برای راه اندازی، آسان برای استفاده، آسان برای سفارشی کردن.*****

0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه