راهنمای گام به گام راه اندازی وب سایت برای کسب و کار

تصویر پست
کسب و کار
  • 15 بهمن 1396
  • پسند
  • 0 دیدگاه

کسب و کار و تجارت الکترونیک، دو واژه جدا نشدنی هستند. در طول سال ها تجارت الکترونیک به مهم ترین جنبه خرید و فروش تبدیل شده است و دنیا به سمت کسب و کار آنلاین پیش می رود. بر اساس پیش بینی ها بیشتر از هشتاد و پنج درصد کاربران اینترنت حداقل یکبار خرید اینترنتی انجام داده اند و پنجاه درصد کاربران آن مرتب اینترنتی خرید می کنند. بازار آنلاین هر روز روبه گسترش است پس اگر چیزی برای فروش دارید چرا آنلاین نفروشید؟ در حالی که راه اندازی وب سایت ممکن است کار سختی به نظر برسد ولی با وجود ابزارهای موجود بسیار آسان است. با این حال باید به چند مساله مهم توجه شود تا این کار با شکست مواجه نشود. در این نوشته راهنمای گام به گام راه اندازی وب سایت برای کسب و کار آورده شده است تا شما با استفاده از آن برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید.

راه اندازی وب سایت برای کسب و کار:

  1. تهیه برنامه کسب و کار اینترنتیبرنامه ریزی یک اصل اساسی موفقیت در هر کار است و برای راه اندازی وب سایت هم نیاز به برنامه دارید. برنامه شما لازم نیست کاملا دقیق و با جزئیات باشد ولی لازم است اطلاعاتی مانند زمان شروع و پایان و نحوه اجرا را داشته باشد. به اندازه لازم فکر کنید و هر سوال کوچکی که در ذهنتان پدید می آید را یادداشت کنید. چه چیزی قرار است در سایتتان بفروشید؟ ظاهر وب سایتتان چگونه باشد؟ هزینه وبسایت چقدر خواهد بود؟ دانش زیادی برای پروژه های تجارت الکترونیک نیاز است به همین دلیل تحقیقات زیادی انجام دهید. محاسبات مورد نیاز را انجام داده و طرح دلخواهتان را طراحی کنید.
  2. دامنه خود را ثبت کنیدنام دامنه مشخص کننده وبسایت شما در اینترنت است. بعد از تعیین اینکه چی می خواهید در اینترنت بفروشید، یک نام دامنه مناسب انتخاب کنید که کسب و کارتان را به خوبی نشان دهد. یک نام خوب شانس شما را در دنیای تجارت الکترونیک بالا می برد. نام دامنه کوتاه و به یاد ماندنی بازدید کننده ها را به وب سایت شما می آورد. برای این کار از سایت های فروش دامنه استفاده کنید.
  3. انتخاب هاست مناسبهمه وب سایت ها برای در دسترس بودن نیاز به قرارگیری روی یک سرور دارند. مشخصات و شرایط سرور شما نقش زیادی در عملکرد وب سلیت شما دارد. هاست شما در سرعت، زمان در دسترس بودن و عملکرد تاثیر دارد به همین دلیل انتخاب هاست مناسب اهمیت زیادی دارد. یک فروشگاه آنلاین باید در همه زمان ها در دسترس باشد و ترافیک زیاد را پشتیبانی کند. گوگل از فاکتورهای سرعت و در دسترس بودن در رده بندی موتور جستجویش استفاده می کند. صد ها شرکت ارائه دهنده هاست وجود دارند که سرویس های مختلف رایگان و پولی ارائه می کنند. به این دلیل که هاستینگ رایگان امکانات کمی ارائه می دهد و قابلیت های آن محدود است بهتر از هاست پولی استفاده کنید. هاستی را انتخاب کنید که انعطاف پذیر باشد و قابلیت گسترش داشته باشد. بعضی شرکت ها در کنار هاست ابزرهایی برای تهیه سایت در اختیار می گذارند.
  4. انتخاب پلتفرم مناسبپلتفرم یک جزء اصلی از وب سایت است و اهمیت آن بیشتر از حدی است که بتوان بیان کرد. انتخاب پلتفرم مناسب ممکن اس کار سختی باشد ولی ضروری است و نمی توان از آن به آسانی گذشت. بهترن راه برای اینکار انتخاب سایت هایی مشابه به سایت مورد نظر خودتان و پیدا کردن پلتفرم آن هاست. پلتفرم خود را با دقت انتخاب کنید چون تغییر آن می تواند زمان بر و هزینه بر باشد. بهترن پلتفرم ها همه خدمات خرید، گزینه های پرداخت، آمار عملکرد سایت، امنیت و غیره را به شما ارائه می دهند. شما می توانید از هاست خود یا از شرکت های دیگر پلتفرم را تهیه کنید. هر پلتفرم فواید و مزیت های خاص خودش را دارد موردی را انتخاب کنید که برای نیاز شما بهترین است.
  5. گواهی امنیت را تهیه کنیدگواهینامه SSL باعث ارتباط امن بین مرورگر بیننده سایت و سرور می شود تا تبادلات مالی با امنیت صورت پذیرد. اگر شما از پلتفرم های آماده و معروف استفاده می کنید به احتمال زیاد آن ها امنیت لازم را برای شما فراهم می کنند ولی در غیر این صورت حتما گواهی SSL را همراه با دامنه خود تهیه کنید.
  6. طراحی سایت مناسبروش نشان دادن محصولات و خدمات شما در وب سایت تفاوت زیادی ایجاد می کند و می تواند عامل تعیین کننده در موفقیت و یا شکست سایت اینترنتی شما باشد. بنابرین وب سایت شما نباید شلخته و نامرتب باشد. وب سایت خود را طوری طراحی کنید که محصول شما را به بهترین شکل نشان دهد. اگر جابجایی در سایت شما آسان نباشد مشتریان خود را از دست خواهید داد. سایت خود را ساده و شیک طراحی کنید، توجه کنید جابجایی بین صفحات در آن آسان باشد و برای موبایل بهینه شده باشد.
  7. انتخاب روش پرداختتقریبا همه پلتفرم ها از روش های پرداخت مختلف پشتیبانی می کنند. پیش از گرفتن درگاه اینترنتی باید مجوزهای لازم را بسته به کشوری که می خواهید در آن خدمات ارائه دهید تهیه کنید که در ایران علامت نماد می باشد. اطمینان حاصل کنید بهترین راه خرید را برای مشتریان خود فراهم کرده اید.
  8. تعیین استراتژی های بازاریابیزمانی که وب سایت راه اندازی شد باید به دنبال آوردن بازدید کننده برای سایتتان باشید. با استفاده از استراتژی بازاریابی مناسب محصول خود را به دیگران معرفی و مشتری جذب کنید. برای تبلیغ بودجه جداگانه قرار دهید و وب سایت خود را به نوعی طراحی کنید که توسط موتورهای جستجو نمایش داده شود، آن را روی شبکه های اجتماعی معرفی کنید و محتوای مناسب و خوب برای کاربرانتان تهیه کنید.نظر شما در مورد گام های راه اندازی وب سایت برای کسب و کار، چیست؟ کدامیک از این گام ها به نظر شما مهم تر است؟پیشنهادات و انتقادات خودتون رو در بخش نظرات بنویسید. برای دریافت مطالب جدید و پر طرفدار از طریق ایمیل، در خبرنامه ما عضو بشید.اگر این مطلب به نظرتون جالبه در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و همچنین میتونید از طریق آدرس زیر عضو کانال ما بشید.

https://t.me/icoursera

مقاله های مرتبط با این موضوع:

پنج سوال مهمی که بعد از شکست باید از خود بپرسید

چگونه برند شخصی خود را بسازیم؟

۱۰ ایده کارآفرینی اینترنتی با کمترین سرمایه اولیه

هفت درس جادویی که نگرش شما را به کسب و کارتان متحول می کند!


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه