مزایای آموزش مجازی در آموزش کارمندان در سازمان

تصویر پست
آموزش آنلاین
  • 10 اردیبهشت 1397
  • پسند
  • 0 دیدگاه

مزایای آموزش مجازی در آموزش کارمندان در سازمان

در دنیای امروز هرگونه توسعه و پیشرفتی در سازمان ها منوط به آموزش صحیح و راهبردی نیروی انسانی آن سازمان است،گستردگی  فناوری اطلاعات در سال های اخیر، روشهای آموزشی را متحول و به سمت الکترونیکی شدن در حرکت است و از این لحاظ مزیت های زیادی را برای سازمان ها  در برخواهد داشت. 

و بر همین اساس فرآیند آموزش در سازمان ها به سمت آموزش مجازی و پیاده سازی سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی سوق پیدا کرد که امروزه نیز شاهد این هستیم تکیه و اعتماد به ابزار آموزش مجازی در سازمان ها به طور مناسبی در حال افزایش است.

در ادامه با برخی از مزایای آموزش الکترونیکی در سازمان ها آشنا می شویم.

1- دسترسی 24 ساعته در 7 روز هفته

مطالب آموزشی می‌تواند در طول روز برای نیروی کار قابل دسترس گردد. این امر این امکان را برای کارمندان فراهم می‌کند تا موضوعات آموزشی را با سرعت و آهنگ مطلوب خود یاد بگیرند.

از آنجاییکه کارکنان سازمان ها اغلب با پراکندگی های مختلف در فعالیت هستند یک ابزار آموزشی که 24 ساعت در تمام روز های هفته در دسترس باشد، این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند تا با ارائه محتواهای آموزشی الکترونیکی با کیفیت و به روز، کارکنان خود را بدون محدودیت  آموزش داده و در جهت ارتقاء سطح دانشی کارکنان خود سهمی داشته باشند.

 

2- کاهش هزینه های برگزاری دوره ها:

باتوجه به تعداد زیاد کارمندان استخدام شده در سازمانها، امکان آموزش برای همه کارمندان در سیستم آموزش حضوری وجود ندارد لذا باید این دوره ها به دفعات تکرار شوند که هزینه های تکراری از جمله هزینه مدرس، هزینه های اجاره سالن، پذیرایی و ... را دارد.

اما در سیستم آموزش مجازی به صورت غیرهمزمان، کافیست یکبار برای همیشه دوره مورد نظر تولید محتوا شده و سپس با ظرفیت نامحدود و کررات برگزار شود با این تفاوت که فقط یکبار هزینه انجام می شود.

3- امکان دعوت از برترین اساتید هر حوزه

در سیست آموزش مجازی به صورت غیر همزمان کافیست یکبار برای همیشه محتوای دوره را تولید کنیم. در این روش، ابتدا به جمع اوری داده های علمی می پردازیم برای اینکار میتوانیم از برترین اساتید هر حوزه استفاده کنیم.

در اینجا دیگر نگران هزینه های بالای دعوت اساتید و رفت و آمد آنها نیستیم چرا که می توانیم صدا یا تصویر مدرس را در هر جا که مدرس مستقر هست ضبط کرده و سپس مابقی فرایند را در سازمان خود انجام دهیم.

4-کسب درآمد بیشتر برای شرکت های استفاده کننده از آموزش الکترونیکی

همواره آموزش یکی از اساسی ترین راه ها برای بهبود عملکرد کارکنان بوده است. در صورتی که سازمان ها برنامه های آموزشی مدونی را برای کارکنان خود در نظر بگیرند می توانند بازدهی  پرسنل خود را بالا برده و از درآمد بیشتری را برای سازمان خود به دست آورد.  

5- افزایش بهره وری با آموزش الکترونیکی

نه تنها استفاده از e-learning  می تواند افزایش درآمد در هر کارمند را به همراه داشته باشد بلکه می تواند بهره وری آنها را نیز افزایش دهد. با به رسمیت شناختن  آموزش و یادگیری الکترونیکی در سازمان می توان 30% بازگشت سرمایه را افزایش داد.

6- افزایش رضایت مندی شغلی کارکنان

بر طبق برخی مطالعات انجام شده در حوزه منابع انسانی ، رضایت کارکنان در محیط کاری و فضای شغلی تاثیر مستقیمی با روابط کاری بین مدیر و پرسنل دارد. اغلب کارکنانی که بستر  مناسب برای پیشرفت و یادگیری در راستای بهبود فرایند عملکردی داشته باشند احتمال ترک کارفرما و محیط شغلی در آنها کمتر خواهد بود.

دیگر مقالات مرتبط با این موضوع:

موک یا غول چراغ جادو

آموزش آنلاین چه چیزی برای ما دارد؟!


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه