آشنایی با انواع نقش های آموزشی در سامانه

تصویر پست
راهنمای سامانه
  • 20 فروردین 1397
  • پسند
  • 0 دیدگاه

سامانه آی کورسرا دارای پنج نقش متفاوت با سطح دسترسی های مختلف دارد که بسته به نوع نیاز نقش کاربرها تغییر می کند.

یعنی یک کاربر می تواند در عین حال چندین نقش داشته باشد، در یک دوره آموزشی به عنوان فراگیر باشد و در دوره دیگر نقش استاد را داشته باشد یا حتی به عنوان مدیر آموزشگاه فعالیت کند.

نکته: تمامی کاربران بعد از ثبت نام در سامانه نقش فراگیر را دارند و بسته به نوع طرح های تجاری که برای درآمدزایی مد نظر دارند می توانند نقش خود را ارتقا دهند.. فراگیر پایین ترین سطح از نظر دسترسی به امکانات و اختیارات در پنل کاربری سامانه می باشد.

پنج نقش تعریف شده در سامانه به شرح زیر می باشد:

  • نقش مدیر سامانه (admin)
  • نقش مدیر آموزشگاه یا مدیر دوره
  • نقش استاد دوره
  • نقش دستیار استاد دوره
  • نقش فراگیران دوره

در زیر اختیارات و وظایف هر نقش بیان خواهد شد.

نقش مدیر سامانه:

مدیر سامانه اختیار کامل و تام بر عملکرد سامانه دارد.

تمامی گزارشات مالی و صدور مجوز جهت انتشار یک دوره آموزشی منطبق بر استاندارد ها و قوانین سامانه آی کورسرا در اختیار مدیر سامانه می باشد.

نقش مدیر سامانه در اختیار تیم پشتیبانی شرکت پیشگامان عرصه آموزش رامان صدرا می باشد که هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما می باشند.

نقش مدیر آموزشگاه یا مدیر دوره:

مدیر آموزشگاه می تواند متناسب با طرح تجاری که تهیه می کند دوره های آموزشی خود را در سامانه به نمایش بگذارد و مدیریت کامل بر ساختار دوره ها دارد.

نمایش دوره ها می تواند بر روی سامانه www.icoursera.ir باشد یا بر روی دامین شخصی آموزشگاه مدیر باشد. و این امکان متناسب با سطح نیاز کاربر تعیین می شود.

مدیر آموزشگاه وظیفه ایجاد دوره آموزشی و تعریف آن در یک گروه آموزشی را بر عهده دارد. امکان تعریف جلسات آموزشی یک دوره، ساخت آزمون نهایی یک دوره، تعیین تاریخ شروع دوره آموزشی و میزان شهریه دریافتی، تاریخ شروع و پایان جلسات و آزمون ها در اختیار مدیر دوره می باشد.

همچنین مدیر یک دوره آموزشی می تواند عملکرد فراگیران را مشاهده کند و امکان ارزیابی و نمره دهی به فراگیران ثبت نام کرده در دوره را نیز دارد.

نکته: اگر در طرح تجاری خریداری شده توسط مدیر آموزشگاه بر روی دامین شخصی باشد کلیه درآمد حاصل از شهریه دوره های آموزشی آموزشگاه، مستقیم به حساب خود مدیر آموزشگاه وارد می شود ولی در صورتی که بر روی دامین www.icoursera.ir باشد باتوجه به فرایند ای نماد و درگاه بانکی، درآمد حاصل ابتدا به حساب شرکت و سپس به حساب مدیر اموزشگاه واریز خواهد شد.

نقش استاد دوره آموزشی:

نقش استاد یک دوره آموزشی توسط مدیر دوره تعیین می شود. به عبارت دیگر یکی از فراگیران ثبت نام شده در دوره آموزشی توسط مدیر دوره به عنوان استاد دوره تعریف می شود و آن کاربر فقط برای همان دوره نقش استاد را دارد و در بقیه دوره های آموزشی نقش همان فراگیر می باشد.

لذا نقش استاد دوره به گونه ای زیرمجموعه نقش مدیر دوره می باشد با این تفاوت که استاد دوره امکان تعریف یک دوره آموزشی را ندارد بلکه فقط می تواند جلسات اموزشی را بسازد، محتوای اموزشی را بارگزاری کند و به هر یک از جلسات تخصیص دهد انها را ویرایش کند و آزمون های یک دوره آموزشی را تعیین کند، سوالات را وارد کند و در نهایت نمره نهایی فراگیران را متناسب با گزارش های عملکرد فراگیران آن دوره آموزشی وارد کند.

نقش دستیار استاد دوره آموزشی:

نقش دستیار استاد یک دوره آموزشی نیز توسط مدیر دوره تعیین می شود. مدیر دوره یکی از فراگیران دوره آموزشی را به عنوان دستیار استاد انتخاب می کند. دستیار استاد اختیارات محدودی دارد. یک دستیار استاد فقط می تواند بتناسب با موضوع هر جلسه تالار گفتگو را ایجاد کند تا فراگیران در آن به بحث و تبادل نظر بپردازند. می تواند تمرین های فراگیران را پاسخ دهد ولی امکان نمره دهی به انها را ندارد. می تواند سوالات فراگیران را پاسخ دهد.

نقش فراگیر دوره آموزشی:

همه کاربران به صورت خودکار بعد از ثبت نام در سامانه به عنوان نقش فراگیر شناخته می شوند. اما می توانند متناسب با طرح تجاری مورد نظر خود سطح خود را به مدیر دوره یا آموزشگاه ارتقا دهند. از طرفی نقش های استاد، دستیار استاد زیر نظر مدیر دوره تعیین می شوند.

یک فراگیر فقط می تواند در یک دوره آموزشی شرکت کند، آزمونها را طی کند و فایلهای تمرین خود را در قسمت مربوطه در سامانه بارگزاری نماید.


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه