اینفوگرافی ابزاری برای تولید محتوا

تصویر پست
تولید محتوا
  • 29 اردیبهشت 1397
  • پسند
  • 0 دیدگاه

یکی از این ابزارهای تولید محتوا اینفورگرافی هست.

اینفوگرافی‌ها (Infographics) شکل چندان جدیدی از محتوا محسوب نمی‌شوند. استفاده از نمایش بصری برای انتقال اطلاعات و به تصویر کشیدن داده‌ها قدمت طولانی دارد.

با این حال، توسعه‌ی تکنولوژی دیجیتال و وب و رقابت برای جلب توجه مخاطب باعث شده است که طی سال‌های اخیر، اینفوگرافی به یکی از رایج‌ترین انواع محتوا تبدیل شود.

ما تاکنون به بهانه‌های مختلف از اینفوگرافی در کانال تلگرام استفاده کرده‌ایم که موارد زیر نمونه‌هایی از آنهاست:

 رفتارشناسی محتوایی ایرانی‌ها در فضای مجازی

یست پرسش حقوقی که بنیانگذاران یک استارتاپ باید پیش از شروع به کار، برای آن ها پاسخ بیابند.

نگاهی به آینده آموزش

همه‌ی ما می‌فهمیم اینفوگرافی چیست. اما شاید تعریف اینفوگرافی به اندازه‌ی درک آن ساده نباشد.

اجازه بدهید تعریف زیر را به عنوان یک قرارداد بپذیریم:

هر نوع نمایش گرافیکی داده‌ها، با هدف کمک کردن به سیستم بینایی برای درک سریع تر اطلاعات، اینفوگرافی نامیده می‌شود.

موارد زیر برخی از کاربردهای اینفوگرافی محسوب می‌شوند:

1️⃣ نمایش طبقه بندی داده ها 2️⃣نمایش روند تغییرات 3️⃣ نمایش ساختار و الگوی توزیع اطلاعات

پس از این توضیحات اولیه لازم است بدانیم که برای تولید یک اینفوگرافیک جذاب در راستای استراتژی های محتوا یا Content Strategy، و در نتیجه انتقال مفاهیم، چه اقداماتی باید انجام داد. برای این امر شما نیاز به انجام چهار اقدام پایه ای دارید. البته هرکدام از این بخش ها دارای جزئیاتی هم هستند و مثلا تهیه گرافیک یک اینفوگرافیک که کار تخصصی یک گرافیست یا تصویرگر است، خود مراحل خاصی را می طلبد، ولی چهار بخش اصلی برای استفاده موثر از اینفوگرافیک برای موفقیت در استراتژی بازاریابی محتوا اینها هستند:

۱- انتخاب موضوع، ۲- تحقیق و جمع آوری اطلاعات، ۳- تهیه اینفوگرافی و ۴- توزیع آن در کانالهای موثر.

مرحله اول: انتخاب موضوع اینفوگرافیک

مهمترین هدف ایجاد و توزیع اینفوگزافیک، ارائه بهتر محتوا و بالابردن ترافیک بازدیدکنندگان است. اما چگونه اینفوگرافیک تولید کنیم؟ برای انتخاب موضوع اینفوگرافیکی که با استقبال روبرو شود و برای شما مخاطب جذب کند، می توانید از یکی از ۳ روش زیر برای انتخاب موضوع استفاده کنید:

- موضوعی را انتخاب کنید که مردم (یا مخاطبان هدف شما) به آن علاقه مند هستند

- یک موضوع پیچیده را با کمک اینفوگرافیک ساده سازی کنید

- از روندهای بازار و جامعه مخاطبتان اینفوگرافیک بسازید

مرحله دوم: برنامه ریزی و تحقیق

برای تهیه یک اینفوگرافیک با کیفیت، ابتدا باید اطلاعات مرتبط با موضوع را جمع آوری کنید. می توانید از اطلاعات آماری مرتبط، عکس ها و چارت ها و نمودارهای مختلف استفاده کنید. نکته مهم این است که اگر اطلاعات را از جایی برداشت می کنید، حتما منبع آن را ذکر کنید. بر خلاف آنچه فکر می کنید، ذکر منبع در اطلاعات و محتوای شرکت شما می تواند نشان دهنده موثق و تحقیقی بودن اطلاعات باشد ضمن اینکه امانت داری و صداقت خود را نیز نمایان می کنید.

اینفوگرافیک شما باید حاوی یک پیام باشد، پس آن را دقیق و درست ارائه کنید. بهتر است این پیام در عنوان به گونه ای زیرکانه ارائه شود. حتما از کلمات کلیدی در عنوان اینفوگرافی خود استفاده کنید.

مرحله سوم: ایجاد اینفوگرافیک

برای ایجاد اینفوگرافیک می توانید آن را به یک گرافیست برون سپاری کنید یا خودتان آن را طراحی کنید. برای طراحی می توانید از نرم افزارهای Adobe elements, Gimp استفاده نمایید. ضمنا، وبسایت های زیر شما را در ایجاد انواع چارت و اینفوگرافیک کمک می کنند:

مرحله چهارم: اینفوگرافیک خود را پخش کنید

برای توزیع و رساندن محتوای اینفوگرافیک خود به مخاطب، بهتر است ابتدا آن روی وبلاگ خود بگذارید، سپس آن روی رسانه های اجتماعی پست کنید. با این روش ترافیک را به سایت خود می برید. همچنین می توانید از روی آن یک ویدیو تهیه کنید و روی سایتهای به اشتراک گذاری ویدیو ارسال کنید. یکی از بهترین رسانه های اجتماعی نوین برای قرار دادن اینفوگرافی تان، سایت «پینترست» (Pinterest) است. جالب است که بدانید، پینترست در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، بیشترین رشد را در میان رسانه های اجتماعی داشته و اکثر کسب و کارها از آن برای جذب مخاطب توسط اینفوگرافی هایشان استفاده کرده اند

اینفوگرافیک یکی از محتواهایی است که برای تولید آن بالغ بر ۱۰ عنوان شغل تعریف می‌شود. با توجه به اثربخشی این محتوا و تمایل بازار به تبلیغات اثرگذار و ارزان، آینده روشنی را در پيش داریم. چیزی که مثل روز برای من و همه اهالی اکوسیستم استارت‌آپی ایران روشن است، این است که همچنان باید روی توان و قابلیت‌های خود اتکا کنیم. منتظر ناجی نباشیم و سمج‌تر از گذشته به استقبال مشکلات، نامهربانی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها برویم.به سان رود که در نشیب دره سر به سنگ می‌زند رونده باش امید هیچ معجزه‌ای ز مرده نیست، زنده باش

http://www.aftabir.com


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه