نرم افزار آزمون آنلاین

تصویر پست
کسب و کار
  • 14 بهمن 1397
  • پسند
  • 0 دیدگاه

نرم افزار آزمون آنلاین

 آزمون آنلاین، سامانه ای است که اجازه می دهد دانش آموزان بتوانند در آزمونهای آزمایشی به صورت آنلاین و از طریق اینترنت شرکت نمایند. دانش آموزان می توانند بر اساس علاقه مندی های خود در آزمون های گوناگون از پیش تعریف شده در سیستم، شرکت نمایند. سیستم آزمون آنلاین ، ابزاری است که به صورت اختصاصی با در نظر گرفتن آخرین اصول امنیتی و فنی روز برنامه‌نویسی شده است و توانایی دارد صدها و هزاران نفر شرکت‌کننده‌ی همزمان را با حداقل امکانات سخت‌افزاری پشتیبانی و مدیریت نماید.

آزمون آنلاین (آزمون مجازی) چیست؟

در نرم افزار آموزش مجازی LMS،  نرم افزار آزمون آنلاین سامانه ای است که اجازه می دهد دانش آموزان بتوانند در آزمونهای آزمایشی به صورت آنلاین و از طریق اینترنت شرکت نمایند. دانش آموزان می توانند بر اساس علاقه مندی های خود در آزمون های گوناگون از پیش تعریف شده در سیستم، شرکت نمایند.

سیستم آزمون آنلاین ، ابزاری است که به صورت اختصاصی با در نظر گرفتن آخرین اصول امنیتی و فنی روز برنامه‌نویسی شده است و توانایی دارد صدها و هزاران نفر شرکت‌کننده‌ی همزمان را با حداقل امکانات سخت‌افزاری پشتیبانی و مدیریت نماید.

در این سیستم اصول کاربردی برای استفاده روی موبایل، و همچنین نکات امنیتی برای جلوگیری از تقلب به عمل آمده است. چنانچه ارتباط کاربران با اینترنت یا شبکه هر زمان قطع شود، آزمون در زمان مجاز از محل قطع شده قابل ادامه خواهد بود.

برگزاری آزمون مجازی می‌تواند مزایا و معایبی نسبت به برگزاری سنتی و حضوری آزمون داشته باشد.

 

نرم افزار سازنده ازمون انلاین : ساخت و مدیریت ازمون های انلاین

سازنده ازمون انلاین، می تواند بخشی از نرم افزار آموزش مجازی LMS شما باشد. با این ابزار نرم افزار ال ام اس به راحتی می توانید ازمون های زیبایی را بسازید. شما می توانید این امتحانات را به صورت آزمون های مستقل و بدون دوره آموزشی به کار ببرید یا آن ها را در یکی از دوره های آموزش از راه دور خود جا دهید.

آزمون آنلاین خودتان را بسازید

با ابزار آزمون ساز سامانه آموزش مجازی lms، ساختن امتحان بسیار آسان است. کافیست به زبانه ایجاد آزمون بروید و روی دکمه آزمون جدید کلیک کنید، برای ازمون خود یک اسم انتخاب کنید و آن را ذخیره کنید. سپس با ایجاد سوالاتی، ساخت آزمون آنلاین خود را شروع کنید.

سوالات و پاسخ ها

طیف گسترده ای از انواع پرسش های مختلف را در اختیار دارید: پرسش های چند گزینه ای، پر کردن جاهای خالی، سوالات تشریحی و غیره. کار با رابط کاربری و کنترل آزمون ساز  آسان است.

می توانید به همه سوالات یک نمره مشابه اختصاص دهید یا می توانید به هر کدام امتیاز خاص خودش را اختصاص دهید.

گزینه های بازخورد

انواع بازخوردی که یک نرم افزار آزمون آنلاین ارائه می کند:

  • کاربر هم زمان با انجام آزمون، بازخورد دریافت کنند؟
  • کاربر پس از پاسخ دادن به سوال، یک توضیح دریافت کند؟
  • کاربر نتایج را مشاهده کند؟

تنظیم قوانین آزمون آنلاین

می توانید قوانین نمره دهی را تنظیم کنید و حداقل نمره ای را که کاربر برای قبول شدن در آزمون لازم است را تعیین کنید، در برخی از نرم افزارهای ازمون انلاین می توانید تعداد دفعاتی را که یک کاربر می تواند روی یک سوال سعی و خطا کند را محدود کنید.

دعوت ها، اعلان ها، نتایج و گزارش ها

مجموعه ای از ابزارهایی که به شما در برقراری تعادل و گرفتن بهترین نتایج کمک می کند:

  • می توانید با استفاده از ارسال دعوت نامه به ایمیل کاربران، و ارسال یک یادآوری با یک دکمه، کاربران خود را مدیریت کنید.
  • هنگامی که یک کاربر آزمون شما را کامل می کند یک اعلان برای شما نمایش داده می شود.
  • نتایج کاربران خود را مشاهده کنید و آن ها را برای تجزیه و تحلیل  آن ها را در یک فایل اکسل ذخیره می کند.
  • گزارش ها را با دقت بررسی کنید، مثلا ببینید که در کدام سوال بیشتر افراد دچار مشکل شده اند و بر اساس آن مطالب آموزشی خود را اصلاح کنید.

ایجاد گواهی دوره آموزش الکترونیکی

بعد از تکمیل دوره آموزشی و انجام آزمون مربوط به آن، وقت آن است که برای کاربرانی که در ازمون انلاین قبول شده اند، گواهی صادر کنید. آزمون ساز ها اغلب این کار را به صورت خودکار انجام می دهند.

مزایای برگزاری نرم افزار آزمون آنلاین

1.    کاهش هزینه‌های برگزاری آزمون آنلاین

آزمون  الکترونیکی یک روش اقتصادی و مقرون به صرفه برای ارزیابی و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان است که برگزار کننده های آزمون های رقابتی از مزایای آن استفاده می کنند، زیرا می توانند به کمک آن دانش آموزان خود را با فضای امتحان واقعی آشنا کند. مؤسسات به صورت هفتگی و ماهانه آزمون آنلاین برگزار می کنند و بدین ترتیب سنجش عملکرد کلاس، عملکرد دانش آموزان در هر موضوع / دوره، به سادگی انجام می شود.

2.    عدم نیاز به فضای فیزیکی3.    امکان استفاده از فایل‌های چندرسانه‌ای، زمانسنجی دقیق، پرسش‌های متنوع4.    امکان نمایش پرسش‌های مختلف برای هر شرکت کننده

در ازمون انلاین، می توانید آزمون هایی را ارائه دهید که برای هر شرکت کننده که به آزمون دسترسی دارند، سؤالات متفاوتی را آماده کند.

5.    امکان ذخیره‌سازی سابقه و گرفتن گزارش از روند پیشرفت

6.    امکان برگزاری آزمون‌های آزمایشی شخصی به تعداد نامحدود

7.    امکان برگزاری کوئیزهای کوتاه برای کاربردهای آموزشی

8.    حذف زمان رفت و آمد به محل آزمون

9.    اعلام نتیجه آزمون بلافاصله پس از پایان آزمون

پس از پایان امتحان، گزارش دقیق آن به صورت فوری آماده است. ارائه نتایج می تواند یا به صورت انتشار فوری یا به صورت انتشار به موقع نتایج ازمون انلاین باشد. برای آزمون هایی که دارای سوالات تستی هستند یا جواب های کوتاه دارند، نمرات می تواند بلافاصله بعد از امتحان به صورت خودکار  محاسبه و منتشر شود و شرکت کننده های آزمون مجازی بالافاصله آن را ببینند. اما اگر شما نمی خواهید که نتایج فورا منتشر شوند یا آزمون دارای سوالات مفهومی یا تشریحی می باشد که نیاز به تصحیح دستی نیز دارد، می توانید ابتدا کار درجه بندی و تصحیح را انجام دهید و بعد از آن شرکت کننده ها می توانند نتایج آزمون خود را از وب سایت مشاهده و بررسی کنند.

10.  دسترسی سریع به پاسخ نامه و جوابهای تشریحی سوالات

11.  شرکت در آزمون در زمان های دلخواه

12.  مدیریت زمان

با استفاده از نرم افزار آزمون آنلاین، موسسات می توانند از روال های فرمالیته طولانی که شامل ایجاد نمونه سوال، ثبت نام داوطلب برای امتحان، ارزیابی ورق های پاسخ و اعلام نتایج / انتشار نتایج با گزارشات می شوند، خلاص شوند.

13.  افزایش راندمان

نرم افزار آزمون آنلاین، کل فرایند امتحان را کنترل می کند و همچنین هر مرحله از برگزاری آزمون را با انجام فرایند ارزیابی ساده می کند. کارآیی را به فرایند امتحان ارمغان می دهد و باعث می شود که امتحان رقابتی تر باشد. در آزمون آنلاین احتمال اشتباه در ارزیابی و نتایج بسیار کمتر است.

14.  افزایش امنیت اطلاعات و آزمون

آزمون آنلاین این یک مکانیزم مناسب برای ذخیره نتایج و همچنین مدیریت زمان است. دوربین وب موجود در کامپیوتر عکس دانشجویی را ی گیرد تا انجام امتحان بدون هیچ گونه تقلبی تضمین شود. انجام امتحان های معتبر نیز بدون نیاز به یک مراقب امکان پذیر می شود.

معایب نرم افزار آزمون آنلاین

1.    عدم امکان استفاده در آزمون‌های واقعی به صورت غیرحضوری2.    نیاز به اینترنت و رایانه شخصی برای هر نفر3.    احتمال رخداد مشکل در ارتباط اینترنتی4.    نیاز به دانش حداقلی استفاده از رایانه

سیستم آزمون آنلاین دارای ویژگی‌های منحصر به فرد در جهت افزایش بیشینه‌ی امنیت و امکانات و کاهش بیشینه‌ی هزینه‌ها و زیرساخت‌های سخت‌افزاری است. فهرست برخی از

ویژگی‌های آزمون در آموزش مجازی عبارتند از:

1.    پشتیبانی از آزمون‌های تستی و تشریحی، چند گزینه‌ای2.    سرعت بسیار بالای سیستم3.    نیاز به کمترین سخت‌افزار برای پاسخگویی به بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در واحد زمان4.    امنیت بسیار بالا5.    امکان شرکت در آزمون از طریق گوشی همراه( طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا )6.    امکان ایجاد خودکار آزمون بر اساس درس‌های انتخابی7.    امکان تعریف درس‌های مختلف و امکان تعریف سوالات متعدد برای هر درس8.    امکان برگزاری نظرسنجی پس از پایان آزمون9.    امکان مشاهده‌ی فوری کارنامه پس از پایان آزمون10.    امکان مشاهده‌ی فوری پاسخنامه پس از پایان آزمون آنلاین11.    امکان پرداخت آنلاین و خرید دسترسی به آزمون‌ها12.    پروفایل کاربری برای مشاهده‌ی سابقه‌ی شخصی13.    بخش مدیریت با کنترل کامل روی کاربران، آزمون‌ها، دروس و سوالات

 

امکانات آزمون آنلاین

•    امکان ساخت آزمون آنلاین از بانک سئوال

می توانید یک بانک شامل تعداد زیادی سوال ایجاد کنید. در این صورت برای ایجاد راحت تر آزمون آنلاین می توانید از بانک سوالات خود استفاده کنید.

•    انتخاب اتوماتیک سئوالات آزمون براساس موضوع یا درجه دشواری•    امکان برگزاری آزمون مجازی در وب سایت کاربر•    داشبورد مدیریتی آزمون مجازی•    امکان برگزاری آزمون آنلاین در تلگرام•    مشاهده پاسخ های آزمون بلافاصله پس از پایان آزمون آنلاین

آیا برای استفاده از آزمون آنلاین نیاز به نصب نرم افزار خاصی است؟

سامانه آموزش مجازی lms برای استفاده از آزمون مجازی تنها نیاز به یک مرورگر وب می باشد. مرورگرهای Internet Explorer (موجود در تمامی ویندوزها) و Firefox به خوبی با آزمون آنلاین سازگار هستند. اما با توجه به مقایسه مرورگرها، استفاده از آخرین ورژن مرورگر Google Chrome توصیه می گردد.

برتری نرم افزار آزمون آنلاین نسبت به آزمون کاغذی

* تاریخهای برگزاری متنوع تر* امکان برگزاری آزمون به صورت تک نفره* دریافت نتیجه مهارت شنیداری بلافاصله پس از آزمون* امکان انتخاب تاریخ مورد نظر توسط خود متقاضی* دریافت سریعتر نتایج نسبت به شیوه کاغذی* کیفیت بالای مهارت شنیداری (آزمون با لب تاپ و هدفون انجام می شود)

منبع : pafcoerp.com


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه