فناوری های آموزش آنلاین مبتنی بر وب (بخش اول)

تصویر پست
کسب و کار
  • 27 اسفند 1397
  • پسند
  • 0 دیدگاه

فناوری های جدید نقش مهمی در زندگی روزمره بسیاری از افراد در دنیای توسعه یافته ایفا می کنند. این طبیعی است که سیستم آموزشی نیز باید به این وضعیت واکنش نشان داده و تکنولوژی های اطلاعاتی را در فرایند آموزشی در اختیار داشته باشد. در سطح دولت، فناوری اطلاعات به برنامه ریزی استراتژیک متصل شده و مدارک تحصیلی نه تنها به عنوان یک موضوع مستقل بلکه همچنین به عنوان یک ابزار برای تدریس تلقی میشود. با این حال، مهمترین موضوع در استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش، سیاست دولتی نیست، بلکه نگرش خود معلمان است نسبت به فناوری ها، مهارت های آنها برای کار با آنها و درگیر کردن آنها در تدریس و یادگیری، ونیز تمایل آنها به آموزش بیشتر در این زمینه.

چالش هایی که معلمان و دانش آموزان با آن مواجه هستند با وسایل، فن آوری ها و سیستم های یادگیری الکترونیکی درارتباط است. یادگیری الکترونیکی به عنوان سومین سیستم یادگیری در نظر گرفته شده است که از انواع فنون الکترونیکی اشکال و اجزای آن به عنوان ابزار اصلی یادگیری و تدریس استفاده می کند. هر دو مدرس و دانشجویان باید از انواع مختلفی ازفرمها زمانی که در یک محیط آموزشی جدید قرارمیگیرند استفاده کنند.آموزش الکترونیکی شامل فن آوری های مختلف (تلویزیون، اینترنت، کامپیوتر، محصولات نرم افزاری برای آموزش و غیره)، اجزای مختلف (کتاب الکترونیکی و واژه نامه ها، کتابخانه های الکترونیکی و غیره)، فرمت های مختلف (دوره های آموزشی الکترونیکی و برنامه ها، مراکز آموزش مجازی، برنامه های آنلاین، دانشگاه های مجازی) میباشد. بیشتر از 100 تکنولوژی وب و محصولات نرم افزاری برای اهداف آموزشی توسط معلمان و دانشجویان در سراسر جهان استفاده میشوند. امروزه رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آموزش الکترونیکی در نظر گرفته می شوند. اول از همه، رسانه های اجتماعی فرصت های خود را برای مشارکت، همکاری، پیدا کردن و به اشتراک گذاری اطلاعات، بازتاب و یادگیری با هم را گسترش می دهند که منجر به یادگیری بهتر میشود. ثانیا، مشارکت فعال رسانه های اجتماعی انگیزه و تعهد بیشتری را به وجود می آورند، زیرا امکانات را برای ایجاد درس ها غنی می کند که برای دانش آموزان جالب تر و چالش برانگیز تر می شوند. با رسانه های جدید ممکن است تنوع بیشتری در تدریس به دست بیاید و از آموزش سنتی کلاس درس فراتر رود. علاوه بر این، دانشجویان رسانه های اجتماعی بهتر، مهارت های رسانه ای و فناوری اطلاعات بهتر را دریافت می کنند که به طور فعال در کلاس استفاده می شود و دانش آموزان بهتر برای جامعه معاصر که رسانه های دیجیتال  غالب هستند آماده می شوند.

ما می خواهیم توجه خود را بر روی انواع فن آوری های مبتنی بر وب که توسط نویسندگان برای تدریس زبان انگلیسی (ELT) مورد استفاده قرار می گیرند تمرکز کنیم. در دانشگاه ملی تحقیقاتی دانشکده اقتصاد به طور کلی توجه ویژه به محصولات مبتنی بر سامانه آموزش مجازی خاص که به عنوان یک پلت فرم یادگیری غیر سازمانی برای همکاری دانش آموزان ایجاد شده پرداخت می شود. در تحقیق ما عمدتا اجرای پایگاه های نهادی و غیر سازمانی ابزارهای تحت وب را در سطوح رسمی و غیر رسمی تعامل T-S (مدرس ودانشجو) توصیف می کنیم.

2. اجرای فناوری های آموزش آنلاین مبتنی بر وب در سطح دانشگاهی

آموزش آنلاین مبتنی بر وب به روش های مختلف تعریف می شوند. در این مقاله از تعریف پیشرفته ای استفاده می کنیم. وانکل این ابزار را به عنوان "هر نوع تکنولوژی یا شیوه های آنلاین که از طریق آنها جوامع برای انتقال ایده های اطلاعاتی، یادگیری مستقل، سرگرمی، همکاری و پیام های شخصی و در نتیجه ارتباط و تعامل بین افراد و گروه ها را تسهیل می کند" تعریف می کند . فن آوری های مرتبط با وب به عنوان رسانه های اجتماعی در دانشگاه ها (ال ام اس دانشگاهی) در یک سطح کلان (رسمی) و یک سطح خرد (بین فردی و غیر رسمی) استفاده میشود. در سطح رسمی (کلان) رسانه های اجتماعی، به ویژه یک شبکه اجتماعی، نشان می دهد که چگونه یک گروه بزرگ از مردم به یکدیگر متصل هستند (دانشگاه ها، ادارات، دانشکده ها، گروه ها و غیره). سطح غیر رسمی (خرد) شامل همه همسالان، دوستان، خانواده و دیگران است که با آنها یک رابطه اجتماعی تقسیم میکنند.

دانشمندان خاطرنشان می کنند که رسانه های اجتماعی در سطح خرد به طور عمده برای اهداف سرگرمی و آموزش های آن استفاده می شود با وجود پخش گسترده و محبوبیت آن در میان دانش آموزان، ممکن است که پتانسیل آن توسط آموزگاران نادیده گرفته شود.

رسانه های اجتماعی برای همکاری معلم - دانش آموز (T-S) می توانند به دسته های زیر طبقه بندی شوند: وبلاگ ها و میکروبلاگها، جوامع محتوا، سایت های شبکه های اجتماعی، پروژه های همکاری (به عنوان مثال، ویکی پدیا).

در سطح رسمی بسیاری از این انواع با موفقیت در سیستم آموزش الکترونیکی lms بر اساس یک پلت فرم ماژول ادغام شده اند. پلت فرم مبتنی بر وب، مانند Moodle (ماژول)، ابزار ساخته شده طراحی شده برای همکاری، اشتراک گذاری و ساخت محتوای آنلاین در ویکی دارد و مخصوصا برای دانش آموزانی که توسط زمان و مکان از هم جدا هستند بسیار مفیدند. پلت فرم ماژول به طور کلی برای پشتیبانی از یادگیری ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد و شامل همکاری خارجی است. در فرهنگ لغت کامپیوتر، سیستم مدیریت یادگیری LMSبه عنوان یک برنامه کاربردی یا تکنولوژی مبتنی بر وب برای برنامه ریزی، پیاده سازی و ارزیابی یک فرایند یادگیری خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

تلاش های مختلفی برای بحث در مورد تاثیر فناوری مبتنی بر وب بر آموزش و پرورش صورت گرفته است. کوهلن اشمیت وکی سر، 3 نوع مختلف تاثیر فناوری در آموزش و پرورش رامشخص نموده اند. نویسندگان بیان می کنند که:

1. تکنولوژی تاثیر مثبتی بر تدریس داشته است، زیرا دانش آموزان بازخورد سریعتری دارند، دانش آموزان و دانشکده ها می توانند در هر زمان، تجربه بهتر یادگیری مشارکتی را داشته باشند و یادگیری میتواند در هر زمان اتفاق افتد.

2. فناوری تأثیر منفی بر آموزش داشته است، زیرا رایانه ها ممکن است به عنوان یک منحرف کننده در کلاس عمل کنند. استفاده از اسلایدهای تولید شده توسط کامپیوتر اجازه نمی دهد سطح بالاتری از یادگیری را فراهم کند، و ممکن است مربیان از آن تکنولوژی برای ایجادفاصله با دانش آموزان استفاده کنند

3. فناوری تا به حال هیچ تاثیری بر فناوری ندارد - مغز چیزی است که یادگیری راکنترل میکند ونه تکنولوژی.

منبع : pafcoerp.com


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه