آموزش الکترونیک

تصویر پست
کسب و کار
  • 03 شهریور 1398
  • پسند
  • 0 دیدگاه

آموزش الکترونیک

به مجموعه فعالیت های آموزشی"آموزش الكترونیك" گفته می شود که با استفاده از ابزارهای الكترونیكی اعم از صوتی،تصویری، رایانه ای، شبكه ای و مجازی و ...صورت می گیرد. به عبارتی کلیهی برنامه هایی را که از طریق شبكههای رایانهایبه ویژه اینترنت، منجر به یادگیری میشود، یادگیری الكترونیكی مینامند. دایرهالمعارف ویكیپدیا، آموزش الكترونیك را این گونهتعریف می کند«: اصطالحی است که معموالً برای آموزش از راه دور مبتنی بر وب، بدون تعامل رو در رو مورد استفاده قرارمی گیرد.

با این همه، تعاریف گسترده تری نیز رایج است. برای مثال برخی تعاریف تمامی انواع آموزش ها از طریق فناوری را که در آنها فناوری برای حمایت و پشتیبانی از روند آموزش مورد استفاده قرار می گیرد، شامل می شود .اگر چه فن آموزش و پرورش در اغلب موارد بخشی از تعریف نیست، اما تعاریف دیگری نیز وجود دارد که بر این جنبه تأکید میکنند تعاریفی از این قبیل که به آموزش و پرورش مجهز به فناوری دیجیتال می پردازند. مهم است که بدانیم که اصطلاح "آموزش الكترونیك"( learning- e)دارای جنبه های مختلفی است .به علاوه این اصطالح اغلب به طور جایگزین برای اصطلاحات  مربوطدیگر مثل آموزش از راه دور، وآموزش الكترونیك مورد استفاده قرار می گیرد (منبع انگلیسی)همچنین به نظر میرسد که معنای این اصطلاح به متنی که در آن بكار رفته بستگی دارد.

آموزش الکترونیک برای چه کسانی مناسب است؟

توجه داشته باشید که eLearning برای همه مناسب نیست. از آنجایی که دوره های آموزش الکترونیکی از نظر زمان بندی انعطاف پذیری زیادی دارد و دانش آموزان هر موقع که بخواهند به آن دسترسی دارند، یک فراگیر آموزش آنلاین باید خودش نظم داشته باشد و به طور منظم کار کند تا بتواند با سایر شرکت کننده ها و هم کلاسی های خود هماهنگ باشد. معمولا، یک کتاب درسی درست همانطور که در یک برنامه منظم دانشگاه یا مدرسه معمولی و حضوری لازم است، مورد نیاز است.

اگرچه در یک کلاس آنلاین با بقیه دانش آموزان دور هم ننشسته اید، اما در دوره های آموزش الکترونیک اغلب دانش آموزان گروه بندی می شوند. اعضای گروه ها مواد درسی را جداگانه یاد می گیرند اما به صورت همزمان، و انتظار می رود در طول هفته با یکدیگر و از طریق انجمن های گفت و گو که معمولا در سیستم مدیریت آموزشگاه و کلاس مجازی وجود دارد، همکاری کنند. آن چه که برنامه ریزی شده است، از انجام آزمون آنلاین گرفته تا ارسال تکالیف باید تا تاریخ تعیین شده انجام شوند. کسب این نظم و انضباط شخصی، و همچنین مدیریت زمان و مهارت های سازمانی، زمان می برد. اگر شما جز افرادی هستید که به خود-انضباطی رسیده اند و رفتاری سازمان یافته دارند، آموزش الکترونیک برای شما مناسب خواهد بود.

آماده شدن برای آموزش الکترنیک

برای اینکه از اموزش الکترونیک بیشترین بهره را ببرید، باید قبل از شروع ترم برای آن آماده شوید. اول از همه باید در موسسه ثبت نام کنید و ثبت نام شما پذیرفته شود. برای اکثر موسسات، همانند برنامه های دانشگاهی درخواست برای ثبت نام و پرداخت آن مهلت های مشخص دارد. به طور معمول، این تاریخ ها چند ماه قبل از شروع ترم است. از این تاریخ ها مطلع باشید و اطلاعات آن ها را دریافت کنید. برخی از آموزشگاه های آنلاین، از سیستم eLearning خود دموی آنلاین ارائه می دهند که به شما این امکان را می دهد که یک دوره نمونه را ببینید  که شامل نحوه ارائه مواد، دوره های آموزشی و برنامه آموزشی، نحوه برقراری ارتباط با معلم ها و استادها و انجمن گفت و گو است که در آن می توانید درباره مواد دوره با همکلاسی های آنلاین و استادان خود بحث و تبادل نظر کنید. با تمام منابع آشنا شوید و لینک های موجود در جهت کاهش منحنی یادگیری خود قبل از شروع دوره آموزش اصلی دنبال کنید. یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانید برای آماده شدن برای آموزش الکترونیک انجام دهید این است که یک نگرش "می توانم انجام دهم" را در خودتان ایجاد کنید و آن نگرش را به برنامه ای تبدیل کنید که با آن بتوانید زمان لازم برای پوشش دادن همه مطالعات لازم، انجام تمرین ها و تکالیف و پست های تالار گفت و گو را ایجاد کنید. اگر در مورد مباحث درس مشکل داشتید، می بایست هر چه زودتر با استاد خود تماس بگیرید، همان طور که اگر در دانشگاه معمولی بودید پیش استاد می رفتید و سوالات و مشکلات خود را مطرح می کردید. به یاد داشته باشید که با یک نگرش مثبت و نظم و انضباط شخصی، می توانید یک eLearner موفق باشید.


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه