مزایای سرمایه گذاری در یک سیستم مدیریت یادگیری

تصویر پست
کسب و کار
  • 16 شهریور 1398
  • پسند
  • 0 دیدگاه

بسیاری از سازمان ها از سرمایه گذاری در سیستم lms جدید امتناع می کنند، چون که معتقدند مزایای این کار به خطراتی که ممکن است داشت باشد، نمی ارزد. اما دلایل متقاعد کننده ی زیادی برای پیاده سازی یک سیستم مدیریت یادگیری جدید وجود دارد، به خصوص اگر نرم افزار ال ام اس فعلی شما ناکارآمد باشد.  

1. کاهش قیمت های L&D

یک نرم افزار ال ام اس، می تواند به بهبود تخصیص منابع کمک کند و هزینه ها را کاهش دهد. دیگر مجبور نیستید که برای جمع کردن مدرسان در یک محل بودجه ای اختصاص دهید. اگر پیش از این نیز از یک سیستم مدیریت یادگیری LMS استفاده می کردید، می توانید برای رفع کاستی های آن به فکر جایگزینی آن باشید

2. ذخیره داده ها به صورت امن در یک مکان

تمام اطلاعات شما به صورت امن و مطمئن در یک محل ذخیره می شود، که به راحتی برای هر کسی قابل دسترسی باشد. هر فردی که در سیستم به او مجوز این دسترسی داده شود. اکثر فروشندگان سیستم lms از پروتکل های رمزنگاری پیشرفته برای حفظ امنیت اطلاعات شما استفاده می کنند. بنابراین، لازم نیست که در مورد دیگر لازم نیست در مورد اطلاعات حساس کاربری و یا در مورد اینکه مواد آموزشی اشتباه در دست فرد اشتباهی قرار گیرد نگران باشید. اما تیم L&D شما و شرکت کنندگان در این زمینه هنوز می توانند وارد سیستم های آموزش آنلاین شده و آن ها را به سرعت دریافت کنند. در صورتی که در مورد مسائل امنیتی یک نرم افزار ال ام اس شک دارید، از فروشنده LMS سوال کنید که کدام اقدامات امنیتی در آن ال ام اس می شود.

3. افزایش مشارکت دانش پذیران

زیبایی سیستم مدیریت یادگیری آنلاین این است که به کارکنان و دانش پذیرهای شرکتی این فرصت را فراهم می کند که تا راحت تر آموزش ببینند و برای یادگیری مجبور به حضور در یک کلاس حضوری در یک مکان و در یک زمان خاص نباشند. آن ها همچنین می توانند به جای هماهنگی با همکلاسی ها و هم دوره ها، روی رشد زمینه های شخصی تمرکز کنند. همه این ها به افزایش درگیری دانشپذیر منتج می شود. دانش پذیرهای سازمانی حتی انگیزه بیشتری برای یادگیری دارند، زیرا فرصت دارند اهداف خود را به صورت واقعی و شرایط خودشان دنبال کنند.

4. داشتن گزینه های بیشتر برای شخصی سازی آموزش

یکی از شایع ترین دلایلی که سازمان ها به سوی سیستم های ال ام اس جدید می روند، کمبود گزینه های سفارشی سازی است. سیستم فعلی آن ها به سادگی اجازه تحقق اهداف و ویژگی های مد نظر آنها را نمی دهد و مهارت های IT یا خلاقیت آن ها را محدود می کند. یکی از مزایای عمده از سرمایه گذاری در یک سیستم مدیریت یادگیری جدید، داشتن گزینه های  شخصی سازی بیشتر، از تلفیق و ادغام مسیرهای آموزش شخصی تا اضافه کردن عناصر برند است

5. ابر داده بهتر

ابر داده یک دارایی گران بهاست! وقتی با متریک های نرم افزار ال ام اس مجهز می شوید، توانایی شخصی سازی رویکرد خود را خواهید داشت، کارایی آموزش آنلاین را افزایش خواهید داد و منابع را به صورت موثرتری تخصیص خواهید داد. یک سایت lms جدید می تواند، داده های ابر داده بهتری را فراهم کند، داده هایی که در جهت اهداف و مقاصد آموزشی شما هستند. برای مثال، گزارش های قابل تنظیم، و یا بصری سازی داده ها این امکان را به شما می دهد که الگو ها و روند ها را مشخص کنید. بعضی از آن ها حتی به شما کمک می کنند فعالیت های غیررسمی و یادگیری اجتماعی اجرا کنید.

6. بهبود تیک آموزش الکترونیک

استفاده از برخی از سیستم های مدیریت یادگیری، حتی برای تیم های آموزش دیده و با استعداد و با تجربه دشوار است. آن ها رابط کاربری مناسبی ندارند، یا ویژگی های مورد نیاز برای ایجاد محتوای تعاملی آموزش آنلاین را ندارند. یک پلتفرم lms جدید که رابط کاربری خوبی داشته باشد، بهره وری تیم آموزش الکترونیکی  شما را با از بین بردن محدودیت های فنی بالا می برد و دست کارکنان برای ایجاد و اجرای خلاقانه آموزش های الکترونیکی باز می شود. و همچنین کمک می کند با یک تجزیه و تحلیلِ داخلی به طور مستمر آموزش انلاین را بهبود دهند.

7. کاهش ریسک پذیری

شما باید بتوانید منابع آموزشی آنلاین خود را همزمان با تغییرات صنعت و همچنین تغییرات سیاست های شرکت و مقررات آن به سرعت به روزرسانی کنید. یک سیستم ال ام اس جدید کمک می کند تا با بازنگری دوره ها و به روزرسانی آنها، این خطرات را کاهش دهید. تیم آموزش مجازی شما می توانند وارد سیستم شوند و از قالب های آماده استفاده کنند و اطلاعات لازم را اضافه کنند.

8. حذف موانع دسترسی پذیری

عدم دسترسی راحت و مناسب در آموزش آنلاین مانع مهمی است. سایت lms شما باید در دستگاه های مختلف قابل دسترسی باشد و در همه آن ها کاربری و ناوبری خوبی داشته باشد. روی یک سیستم مدیریت یادگیری جدید سرمایه گذاری کنید که برای انواع محتوا ریسپانسیو باشد. به این ترتیب هر یک از اعضای تیم اموزش الکترونیک شما در هر لحظه که نیاز داشته باشند می توانند به مواد آموزش آنلاین دسترسی داشته باشند. این مورد ابزارهای پشتیبانی را نیز شامل می شود که به آن ها اجازه می دهد از راه دور نیز برخی از خدمات پشتیبانی را انجام دهند.

9. افزایش حاشیه سود

تمام عواملی که بیان شد به شما کمک می کند که حاشیه سود خود را افزایش دهید و اثربخشی آموزش آنلاین خود را بهبود دهید. شما نسبت به آموزش های سنتی، برای توسعه آموزش آنلاین  هزینه کمتری صرف می کنید، و در عین حال، کارکنان شما در هر زمان و در هر مکانی، به منابع پشتیبانی مناسبی دسترسی خواهند داشت. یکی دیگر از مزایای افزایش سود، افزایش فروش و رضایت مشتری است. پر کردن شکاف بین کارکنان و گسترش سریع تر دانش برای آن ها، به این معناست که آن ها قادر به ارائه خدمات بهتری برای مشتریان و مصرف کننده های شما خواهند بود.

یک سیستم آموزش مجازی (LMS) ال ام اس می تواند یک جانشین مناسب و قوی برای کلاس های حضوری باشد و از این نظر هر روز شاهد پررنگ تر شدن نقش سیستم ال ام اس و سامانه آموزش الکترونیکی در صنعت آموزش و یادگیری هستیم. به همین دلیل است که بکارگیری یک سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی مناسب و نرم افزار اموزش مجازی به خودی خود می تواند از لحاظ محتوای آموزش، نقش یک دوره آموزشی حضوری را برای دانشپذیر داشته باشد. از جمله مزایای دیگر سامانه آموزش الکترونیکی و نرم افزار آموزش مجازی ال ام اس lms، امکان به اشتراک گذاری محتوای دوره برگزار شده بین استاد و دانشجو است به صورتی که در انتهای دوره کتاب های الکترونیکی و سایر تمرین های کلاسی قابلیت به اشتراک گذاری دارند.

با این ویژگی نرم افزار آموزش مجازی، در هر لحظه بدون محدودیت قادر به استفاده از محتوای دوره خواهید بود.  با توجه به این که صرفه جویی در زمان و هزینه آموزش،  از دیگر مزایای نرم افزار آموزش مجازی است، خرید یک نرم افزار ال ام اس lms یا  یک سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی را می توان یک سرمایه گذاری برای سازمان ها، آموزشگاه ها و حتی اساتید دانست که در آن، نرم افزار اموزش مجازی یا سیستم آموزش الکترونیکی نقشی کلیدی در ایجاد ارزش برای دانشپذیران و اساتید خواهد داشت. دوره های متعددی که تحت عنوان اموزش الکترونیکی برگزار می شوند عموما بدون داشتن دانش کافی در زمینه سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی راه اندازی شده اند و برخی حتی آن را با پکیج های آموزشی به صورت سی دی یا دی وی دی اشتباه گرفته اند. برگزاری کلاس مجازی بسیار گسترده تر و متفاوت تر از پکیج های آموزشی است. سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (lms) کاربرد بسیار گسترده تری دارد. یک سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی مناسب به سازمان ها و آموزشگاه ها در ارائه یکپارچه محتوای الکترونیکی کمک خواهد کرد و سامانه ال ام اس کار آموزش را در سازمان ها و آموزشگاه ها ساده تر کرده است.

یک سیستم آموزش مجازی مناسب در واقع یک سیستم آموزش الکترونیکی یکپارچه است که امکان برگزاری دوره های اموزش مجازی را حتی به صورت آفلاین به کاربر می دهد و امکان تبادل فایل های کلاسی نیز برای دانشجو و استاد فراهم شده است. مزایای آموزش الکترونیکی برای سازمان ها نیز هر روز بیشتر از قبل می شود و صنایع مختلف ال ام اس را یک سیستم آموزشی مناسب برای کارکنانی می دانند که فرصت شرکت در دوره های آموزشی را ندارند. انتخاب یک سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی مناسب به یکی از مهمترین وظایف واحد آموزش سازمان ها تبدیل شده است و آموزش حضوری هر روز بیشتر از قبل جای خود را به اموزش انلاین و کلاس آنلاین می دهد.

ال ام اس در سازمان های دارای چند شعبه برای یادگیری الکترونیکی یکپارچه کارکنان شعب مختلف، کاربرد دارد و استفاده از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی و مزایای اموزش مجازی در این سازمان ها به سرعت در حال گسترش است. استفاده از کلاس مجازی و خرید سامانه lms، به یکی از کلیدی ترین وظایف مدیران آموزش تبدیل شده است. خرید سامانه آموزش مجازی و برگزاری کلاس الکترونیکی به یکی از اولویت های سازمان های یادگیرنده تبدیل شده است. در صورت تمایل می توانید ویژگی های یک سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی خوب را در سایر مقالات اموزش مجازی و سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی پافکو مطالعه فرمایید.


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه