7 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کارهای مبتنی بر آموزش آنلاین

تصویر پست
آموزش آنلاین
  • 21 بهمن 1398
  • پسند
  • 0 دیدگاه

باتوجه به داده های آماری بازار مربوط به صنعت آموزش الکترونیکی در سال 2016، تنها در ایالات متحده از مرز 150 میلیارد دلار عبور کرده است - که نزدیک به 65 میلیارد دلار آن توسط شرکت ها به ارائه دهندگان آموزش شخص ثالث واگذار شده است.

ابزار هایی که اکنون در اختیار شما قرار دارد، هیچ وقت به خوبی الان نبوده است. تنها با کمی اشتیاق و شور و استعداد می تواند راه طولانی موفقیت را برای شما را کوتاه کند.

بدون هیچ حرف اضافه ای سراغ 7 نکته در مورد راه اندازی یک کسب و کار آموزشی و موفقیت آن می رویم.

نکته اول: یک کار درست، کار می برد!

شروع و راه اندازی یک کسب و کار مبتنی بر آموزش آنلاین، مانند راه اندازی هر کسب و کار دیگری، نیازمند انجام کارهایی غیر مرتبط با امر آموزش است. کارهایی از قبیل کارهای اداری، اجرای تبلیغات محصول و غیره.

ممکن است شما به تدریس یا نوشتن مطالب آموزشی علاقه مند باشید، اما این به تنهایی کافی نیست. برای اداره یک کسب و کار آموزشی موفق، باید برای اداره یک تجارت نیز اشتیاق داشته باشید.

شما نباید به انجام این کار ها با رویکردی منفی نگاه کنید و باید برای اجرای آن ها نیز شور و اشتیاق داشته باشید. به خصوص اگر در شروع کار تیم شما کوچک باشد، انجام این مسئولیت ها به عهده شما خواهد بود. با رشد کسب و کارتان،  می توانید افراد دیگری را برای آن نقش ها (دبیران ، تیم فروش و غیره) استخدام کنید تا خودتان روی کارهای آموزشی که بیشتر علاقه دارید، متمرکز شوید.

نکته دوم: ارزش و اعتبار خود را ابلاغ کنید

هیچ کس سراغ محصولات و دوره های آموزشی شما نخواهد آمد، مگر اینکه آن ها از خدمات شما اطلاع داشته باشند. چرا که همیشه رقبایی وجود دارند که اگر دیر بجنبید، مردم سمت محصولات آن ها خواهند رفت. 

در واقع، سوالی که دائما باید از خود بپرسید چگونگی راه اندازی شرکت آموزشی نیست بلکه نحوه تبلیغ و ارتقا آن است.

حتی اگر معتقد باشید که محصول شما خودش سخن می گوید و نیازی به تعریف ندارد، باز هم باید برای آن تبلیغ کنید.

در گام اول  میتوانید با طراحی یک وب سایت زیبا شروع کنید، محصول و برند خود را از طریق وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی پخش کنید. برای برخی از تبلیغات هزینه کنید و مهم تر از همه این ها بازار هدف خود را بشناسید و روی آن مطالعه کنید.

نکته سوم: اقیانوس آبی خودتان را پیدا کنید

در ابتدای کار که شما یک استارت آپ آموزشی نو پا هستید، به مقابله با غول های این عرصه نروید و شروع به تقلید و الگوبرداری از مسیر موفقیت آنها نکنید، حتی اگه سرمایه قابل توجهی دارید. 

در عوض سعی کنید شکافی را پر کنید که آن ها پوشش دهی نکرده اند یا حداقل کار خوبی در آن زمینه ارائه نداده اند.

همچنین می توانید یک رویکرد آموزشی جدید ارائه دهید یا مخاطبانی را پیدا کنید که مورد توجه بزرگان صنعت قرار نگرفته اند.

مزیت رقابتی شما به عنوان یک بازیکن کوچکتر در صنعت آموزش چابکی شماست. یعنی رفتن به سمت مسیر هایی که شرکت های بزرگتر با بازار های انبوه نمی توانند یا نمی خواهند در آن ها سرمایه گذاری کنند. استفاده از یک سامانه آموزش مجازی lms که بتوان آن را متناسب با نیاز خود شخصی سازی کنید این امکان را به شما می دهد که خدمات خود را بر اساس نیاز های مشتریان خود شکل دهید، نه اینکه آن ها را با توانایی های محدود خود تطبیق کنید.  

نکته چهارم: برای مشتریان یا مخاطبین خودتان ارزشی یکتا ایجاد کنید

برای اینکه بتوانید خود را در این صنعت به نمایش بگذارید نیاز هست که یک چیز خاص ارائه بدهید که حتی شرکت های بزرگ هم آن ارزش را ندارند یا به سمتش نرفته اند. 

سایت آموزشی شما باید برتری داشته باشد که مشتریان به سمت شما بیایند. شما میتوانید از الگوی آموزشهای تعاملی استفاده کنید یا سبک جدیدی را در تولید محتواهای آموزشی به وجود بیاورید.

همچنین استفاده از روش های آموزشی به صورت گیمیفیکشن و تولید محتوای آموزشی متناسب با آن می تواند مزیت و برتری شما در رقابت با دیگر شرکت های حوزه آموزش باشد.  

نکته پنجم: همیشه برای گام بعدی رشد خود آماده باشید

شما ممکن است امروز کوچک باشید، اما با رشد شرکت، تجارت شما رشد خواهد کرد. وظیفه شما به عنوان بنیانگذار شما این است که شرکت خود را برای مرحله بعدی رشد آن آماده کنید. اگر امروز یک تیم دو نفره هستید که کارهایتان را در خانه انجام می دهید، باید برای اجاره فضای دفتر خود و استخدام 2-3 نفر دیگر برنامه ریزی کنید.

اگر در حال حاضر ده ها نفر هستید، فکر افتتاح دفتر در یک شهر دیگر یا شروع کار با همکاران جدید منطقی به نظر می رسد. در هر مرحله از رشد نیز باید ارزیابی مجدد انجام دهید و استراتژی های سرمایه گذاری خود را بر اساس آن ها بازبینی کنید.

به عنوان مثال، باید به این نکته توجه کنید که کدام یک از جنبه های ارائه شما تاکنون بیشترین موفقیت را به ارمغان آورده است یا اینکه کدام روند صنعت آموزش امیدوار کننده تر به نظر می رسند و در راستای آن ها سرمایه گذاری کنید

نکته ششم: شرکایی پیدا کنید که ارزش کسب و کار شما را چند برابر کنند

به عنوان یک شرکت کوچک ، شما نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید و به هیچ وجه هم نباید انجام دهید. 

به عنوان مثال، به عنوان یک کسب و کار کوچک، دیگر نیازی نیست مانند شرکت هایی مانند Apple یا Google به ایجاد بخش بازاریابی مخصوص به خود بپردازید.

شما همیشه می توانید یک شرکت بازاریابی را استخدام کنید تا در زمینه تبلیغ محصولات به شما کمک کند. بعداً با افزایش درآمد، ممکن است تصمیم بگیرید که روی یک یا دو استخدام تخصصی سرمایه گذاری کنید، که آن ها بر فعالیت های بازاریابی شما نظارت داشته باشند.

به همین ترتیب، شما نیازی ندارید که خودتان یک سامانه آموزش مجازی را از پایه کدنویسی کنید که می تواند یک تلاش بزرگ، پرهزینه و چند ساله باشد. 

به جای آن می توانید از محصولات شرکت هایی که سامانه های آموزش مجازی lms ارائه می دهند استفاده کنید.

 سامانه هایی که به شما این قابلیت را بدهند که بتوانید با برند و لوگوی شخصی، و بدون نیاز به دانش فنی خاصی آموزشگاه مجازی خودتان را راه اندازی کنید و در عین حال پشتیبانی سامانه شما را برعهده داشته باشند تا شما دغدغه فکری آن را نداشته باشید.

شما حتی میتوانید در حوزه تولید محتوای الکترونیکی سرفصلهای دوره های آموزشی خودتان نیز از شرکت های تولید کننده محتوا نیز مشاوره بگیرید.

در نهایت شما با کاهش چنین هزینه هایی و عدم صرف انرژی اضافی روی زمینه های غیر مربوط به تخصصتان، نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کنید بلکه خواهید توانست انرژی بیشتری روی تجارت اصلی خود بگذارید.

نکته هفتم: ارزش خود را ثابت کنید

شما باید در آموزش افراد اشتیاق داشته باشید، و همچنین باید محصول خوبی داشته باشید. البته این توصیه فقط برای کسانی که می خواهند یک کار آموزشی را شروع کنند نیست بلکه برای هر کارآفرینی صدق می کند. 

اگرچه صنعت آموزش در مقایسه با سایر صنایع، نسبت به محصولات بد و خدمات بد حساس تر است. شما همیشه باید برای توجیه و اثبات ارزش خود برای مشتریان موجود و آینده آماده باشید و همیشه باید در جهت ارائه آموزش های مؤثرتر تلاش کنید.

 به عبارت دیگر ، همه چیز را اندازه بگیرید که در این راستا یک سامانه آموزش مجازی خوب با قابلیت های گزارش گیری و تحلیل داده ها می تواند یک ابزار مناسب برای شما باشد.

 همچنین از ویژگی هایی که باعث افزایش تعامل می شود (مواردی مانند بازی سازی ، تعامل ، میکروآموز و غیره) استفاده کنید.

  نکته مثبت این است که اگر پرشور باشید، و اگر از یک سایت آموزش مجازی کارآمد استفاده کنید، صنعت آموزش نه تنها یک صنعت بزرگ برای حضور است بلکه بستری است که در حال حاضر، تمام پتانسیل های خود را نمایش می دهد و فرصتی بی بدیل برای سرمایه گذاری است.  


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه