معرفی 6 نرم افزار برای تولید محتوا الکترونیکی در سال 2022

تصویر پست
تولید محتوا
  • 08 اردیبهشت 1401
  • 1 پسند
  • 0 دیدگاه

ما در این مقاله به 6 نوع از بهترین نرم افزار های تولید محتوای الکترونیکی می پردازیم که برای انتخاب بهتر به شما کمک کنیم.

Ispring  suite Max

یک مجموعه ابزار تولید محتوا مبتنی بر پاور پوینت می باشد. برای کسانی که نیاز به ایجاد سریع محتوای الکترونیکی دارند. بدونن اینکه نیاز به تجربه خاصی داشته باشند.

Adobe Captivate 360

یک ابزار در سطح حرفه ای برای طراحان آموزشی که می خواهند شبیه سازی های پیچیده نرم افزار را ایجاد کنند.

Articulate StoryLine 360

ابزاری مناسب برای ساخت محتواهای الکترونیکی و دوره های یادگیری آنلاین است.این نرم افزار بسیار قدرتمند و برای تسلط به آن زمان زیادی نیاز دارید.

Articulate Rise 360

یک ابزار تولید محتوا تحت وب است که به طراحان آموزشی اجازه می دهد دوره های آنلاین را در قالب "long read" با استفاده از مرورگر های خود ایجاد کنند.

Camtasia

این نرم افزار تمام چیزی که شما نیاز دارید برای ساخت ویدیو های آموزشی است . و از طریق ضبط صفحه نمایش توسعه پیدا کرده است. و به کمک این نرم افزار به راحتی می توانید ویدیو های تعاملی ایجاد کنید.

یک ابزار مبتنی بر وب که استفاده از آن آسان می باشد.و برای پروژه های الکترونیکی مشارکتی مفید است.

H5p

یک ابزار تولید محتوا تحت وب است .و افزونه ای است که به تولید و اجرای محتوای تعاملی و فیلم تعاملی در LMS یا انواع دیگر آموزش الکترونیکی کمک می کند. 

ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی چیست؟

یک ابزار تألیف نرم افزاری است که برای ساخت محتوای آموزشی از قطعات کوچکتر اطلاعات استفاده می شود مانند: متون، تصاویر، ضبط های صوتی، و فیلم ها.

برای در نظر گرفتن بهترین ابزار تولید محتوا الکترونیکی چه چیزی را باید در نظر گرفت؟

انتخاب زیادی از ابزار ها در بازار وجود دارد.  بسیاری از این نرم افزار ها در ذهن مشتری ساخته شده است. قبل از اینکه شما برای یکی از این نرم افزار های تولید محتوا تصمیماتی بگیرید باید قبل از آن خیلی چیزها را در مورد آن بدانید.

چه نوع تولید محتواهای آموزشی می تواند مفید باشد:

ویدئویی تعاملی، شبیه سازی های نرم افزاری، امتحانات، یا همه اینها؟ تصور کنید چه نوع تولید محتوایی را می توانید به یادگیرندگان ارائه دهید.

چقدر نرم افزار تولید محتوا با دستگاه های تلفن همراه خوب کار می کند؟

شما باید با تولید کنندگان محتوا  آشنا باشید. آموزش دادن به مخاطبان بالغ  روی سیستم خوب است. اما چگونه در مورد نسل های جوان آگاه باشیم؟اکثر افراد 20 ساله نمی توانند زندگی خود را بدون گوشی های هوشمند تصور کنند. بنابراین تولید محتوا انجام داده باید با تلفن همراه سازگار باشد.

نرم افزار های تولید محتوا روی دسکتاپ

ابزار تولید محتوایی که روی سیستم شما نصب می شود. و معمولا دارای ویژگی های گسترده تر و گزینه های سفارش سازی بیشتری هستند.یکی دیگر از دلایلی که سازمان ها برای این نوع نرم افزار ها تولید محتوا ترجیح می دهند امنیت است.

نرم افزار های مبتنی بر وب

مزیت اصلی ابزارهای تألیف مبتنی بر وب این است که آنها در هر زمان، در هر نقطه ای قابل دسترسی هستند.این برای کسانی که نیاز به محتوای الکترونیکی از مکان های مختلف را دارند مهم است.طراحان، سازندگان محتوا، شرکت های کوچک و متوسط همگی می توانند از راه دور همکاری کنندو همچنین شما نیاز نیست در مورد محتوای از دست رفته نگران باشید چرا که همه چیز در ابر حمایت می شود.

نرم افزار تولید محتوا متن باز

این نوع نرم افزار های تولید محتوا به طور معمول بدون هیچ هزینه ای برای کاربران قابل دسترس است. و اجازه می دهد هر قسمتی از برنامه را بر اساس نیاز خود اصلاح کنند. اما معمولا خیلی کاربر پسند نیست. و علاوه بر این شما برای تغییرات به یک سری فن آوری و کدنویسی نیاز دارید.

Ispring Suite Max-1

با استفاده از این نرم افزار می توان محتوای آموزشی را به آسانی تحت نرم افزار PowerPoint ایجاد کرد و در واقع این نرم افزار به عنوان یک افزونه به نرم افزار PowerPoint تحت یک سربرگ اضافه می شود، البته بخش های از این مجموعه به صورت مجزا قابل استفاده نیز هستند.

نرم افزار ایسپرینگ
***
☝ طراحی و تولید محتواهای آموزشی شما توسط تیم تولید محتوای بیان نو
شامل طراحی آموزشی، سناریو نویسی، فیلم برداری و ضبط صدا، تدوین محتوا، تعاملی سازی می باشد
***

این ابزار با زبانه های مختلف که کاربرد زیادی دارند مثل ویرایشگر ویدیویی برای ایجاد سخنرانی های ویدیویی و نمایش های تصویری، ابزار شبیه سازی مکالمه وجود دارد.

نرم افزار ایسپرینگ

نکته مهم این است که ispring Suite max فضای آنلاین برای کار گروهی در پروژه های آموزش الکترونیکی ارائه می دهد. در این ابزار شما می توانید محتوای خود را بسازید  و تولید کننده محتوا  می توانند محتوای خود را ویرایش و اضافه کنند.

نرم افزار ایسپرینگ

سرعت یادگیری

اکثر مردم می‌توانند آن را انتخاب کنند و فوراً تولید محتوا انجام دهند. رابط کاربری آشنا و گردش کار ساده،  به کاربر اجازه می دهد تا با سرعت بتوانند با ویژگی های آن اشنا شوند.

ارزیابی ها

با  ایجاد آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و بررسی‌های سریع که می‌توانند بین اسلایدهای دوره قرار گیرند،.

فعل و انفعالات

جدا از ویرایشگر مسابقه، iSpring Visuals بر ایجاد تعاملات یادگیری متمرکز است. بهترین چیز در مورد این مؤلفه ابزار این است که نیازی نیست از ابتدا شروع کنید - فقط یکی از الگوهای تعاملی مانند Timeline یا Accordion را انتخاب کنید و آن را با داده های خود پر کنید.

ویرایشگر ویدئو و صدا

این دارای یک ویرایشگر ویدیوی کاملاً کاربردی است که برای ادغام چندین ویدیو با انتقال و شرح در یک فایل MP4 و درج آن در یک دوره کافی است.

شبیه سازی مکالمه

iSpring ابزار خاصی دارد که به شما امکان می‌دهد شبیه‌سازی‌های مکالمه واقعی بسازید که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را تسلط یابند. این یک الزام برای آموزش فروش و خدمات مشتری است.

آموزش  موبایل

از جمله مزایا و معایب این نرم افزار به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

مزایا:

1-      رابط کاربری ساده و آشنا برای ساخت سریع دوره ها

2-      امکان استفاده از فایل power point  به عنوان نقطه شروع برای یک دوره

3-      شبیه ساز دیالوگ داخلی با سناریو های گفتگو چند خطی

4-      ابزار قوی برای ایجاد آزمون ها و نظرسنجی های تعاملی

5-      استودیوی ویدئویی حرفه ای برای ضبط و ویرایش اسکرین‌کست‌ها و فیلم‌های وب‌کم

6-      پخش عالی در همه دستگاه ها

7-      عملکرد تبدیل متن به گفتار

8-      امکان تبدیل ارائه های PPT به دوره های SCORM

9-      امکان تبدیل اسناد Word و PDF به flipbookهای تعاملی SCORM

10-  کتابخانه محتوای حرفه ای با 68000 دارایی، از جمله الگوها، کاراکترها، پس زمینه ها و نمادها

11-  سرویس ابری برای اشتراک گذاری سریع محتوا و همکاری

12-  پشتیبانی از ترجمه XLIFF برای بومی سازی سریع دوره

معایب:

1-      برای اینکه ispring suite max کار کند باید power point نصب شود.

2-      عدم پشتیبانی از فایل های زیر نویس

3-      فقط در ویندوز کار می کند.

4-      بدون پشتیبانی از شبیه سازی نرم افزاری

کاربرد نرم افزار

یکی از سریعترین ابزار های تولید محتوای الکترونیکی است.و یک انتخاب بزرگ برای کاربران پاورپوینت می باشد . همچنین اگر شما در حال جستجوی و حرکت به سمت ساده ترین راه هستید. حتی می توانید در ارائه پاورپوینت با جند کلیک به دوره های محتوای الکترونیکی تبدیل نمایید. شما همچنین می توانید اسناد ورد و پی دی اف خود را به فرمت های eLearning به سرعت و کارآمد منتشر کنید.  

2-Adobe Captivate

نرم افزار کپتیویت

کپتیویت یک ابزار تولید محتوای قدرتمند است که برای تولید محتوای آموزش الکترونیکی از جمله ساخت اسلاید های ارائه، انواع آزمون ها و ساخت دوره های تعاملی پیچیده مناسب است. همچنین یک انتخاب مناسب برای ساخت برنامه های شبیه سازی است. از جمله قابلیت های این نرم افزار : توانایی ایجاد پروژه های واقعیت مجازی، ساخت فیلم های تعاملی و ویدئو های Hd با کیفیت بالا ، ضبط همزمان وب کم و محتوای روی صفحه و افزودن عناصر تعاملی است.

سرعت یادگیری

سرعت یادگیری برای کاربران جدیدبالاست. و در نسخه های گذشته یک مورد پیچیده ای که وجود دارد این است که برای انتخاب متغیرها و محرک‌ها و انجام عملکردهای دیگر به تعداد زیادی پنجره جداگانه نیاز دارد.

برای ایجاد تولید محتوای عالی  باید زمان زیادی را صرف شناخت عملکردهای آن کنید و همچنین  این برای ایجاد آموزش های مبتنی بر شبیه سازی فنی بسیار عالی است.

ارزیابی:

نسبت به رقیب های خود قالب سوال های کمتری دارد. و نوع منحصر به فردی از ارزیابی را در قالب شبیه سازی نرم افزاری ارائه می دهد.

فعل و انفعالات

دارای 19 الگوی تعامل یادگیری از جمله بازی هایی مانند "پازل اره منبت کاری اره مویی" و "چه کسی می خواهد میلیونر شود؟" ممکن است کمی شلخته به نظر برسند و پیکربندی آنها سخت باشد، اما تنوع در اینجا واقعاً چشمگیر است.

ویرایشگر ویدئو و صدا

دارای یک ویرایشگر داخلی است که می تواند به شما کمک کند یک آموزش ویدیویی با انتقال و جلوه های مختلف مانند زوم و پان را تنظیم کنید. بهترین ویژگی این است که وقتی شما با یک صفحه وب کم ضبط می کنید می توانید از ویژگی صفحه سبز برای جایگزین کردن پس زمینه خود استفاده کنید.

شبیه سازی مکالمه

هیچ ابزاری برای ساخت شبیه سازی مکالمه یا دیالوگ های شخصیت محور در این نرم افزار وجود ندارد. بنابراین اگر اینها بخش بزرگی از طراحی آموزشی شما هستند، ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

آموزش موبایل

کار جالبی را برای کسانی که سازگاری تلفن همراه را اولویت اصلی خود می دانند، پیشنهاد می کند

مزایا:

1-      قابلیت های پیشرفته برای تولید محتواهای تعاملی

2-      قابلیت (VR) برای افزودن واقعیت مجازی در آموزش الکترونیکی

3-      کتابخانه دارایی شامل الگوها، افراد، عکس‌های سر، و عکس‌های تمام بدن

4-      امکان تولید خودکار صداهای تبدیل متن به گفتار (TTS).

5-      قابلیت حذف پرده سبز و افزودن بک گراند های دلخواه

6-      دارای ابزارهای توسعه مخصوص موبایل

7-      گزینه های ضبط شبیه سازی نرم افزار پیچیده

8-      دارای نسخه مکینتاش

معایب

1-      رابط کاربری غیر شهودی

2-      یادگیری آن نیاز به زمان زیادی دارد.

3-      دارای باگ های فراوان در نسخه ویندوز

4-      طراحی محتواهای تعاملی و چندخطی دشوار است، زیرا باید نسخه های جداگانه ای برای دسکتاپ، تبلت و گوشی هوشمند ایجاد کنید.

5-      فایلهای پاورپوینت بعد از وارد شدن به کپتیویت بعضا انیمیشن های خود را از دست می دهند.

6-      نیاز به داشتن دانش فنی می باشد.

کاربرد

یک نرم افزار حرفه ای برای تولید محتوای الکترونیکی است. و نسبت به رقبا خود قدرتمند تر است. برای کسانی که به طور پیشرفته تولید محتوای الکترونیکی کار کردند بسیار مناسب است.

Articulate Storyline 360 -3

نرم افزار استوری لاین
طراحی و تولید محتواهای آموزشی شما توسط تیم تولید محتوای بیان نو
شامل طراحی آموزشی
سناریو نویسی
فیلم برداری و ضبط صدا
تدوین محتوا
تعاملی سازی

در جامعه آموزشی بسیار محبوب است زیرا ویژگی های پیشرفته مانند لایه ها را در خود دارد. و برای کسانی که تولید محتوا آموزشی انجام می دهند بسیار مناسب است. برای افراد مبتدی آسان نیست باید زمان زیادی را صرف آموزش آن کنند.

کتابخانه محتوایی آن تشکیل شده است از : الگو های دوره، پس زمینه، کاراکتر ها، دکمه ها، نمادها که شامل بخش کوچکی از دارایی های آن می باشد.

سرعت یادگیری از نظر سرعت یادگیری بین ispring  و captivate قرار دارد. یادگیری مانند ispring   اسان نیست و به پیچیدگی captivate  نمی رسد. و می توانید برای تولید دوره ها با ظاهر مناسب در مدت زمان کوتاه مناسب است.

ارزیابی

برای پاسخ چندگانه استاندارد مانند : پر کردن جای خالی، نقطه اتصال و چند نوع سوال دیگر  را ارئه می دهد. که می تواند در مسابقه ها و نظر سنجی ها درج شود. فعل و انفعالات

مجموعه‌ای از الگوهای تعاملی را دارد که می‌توانید در دوره خود از آن استفاده کنید. و همچنین مواردی مانند سؤالات متداول و چک لیست را پیدا کنید. اگر می خواهید از یکی از آنها در استوری لاین استفاده کنید، باید آنها را از یک پروژه وارد کنید. در غیر این صورت، باید تعامل خود را از ابتدا ایجاد کنید یا یکی از الگوهای ارائه شده را دانلود کنید.

ویرایشگر ویدئو و صدا

شامل یک ویرایشگر ویدیویی ساده می باشد.  و همچنین می توانید زیرنویس اضافه کنید و خروجی را در دوره خود ذخیره کنید. با این حال، از نظر ویرایش ویدیو، نصف آن چیزی که Captivate و iSpring ارائه می دهند، پیشرفته و مفید نیست.

شبیه سازی مکالمه

استوری لاین شامل یک الگوی تعاملی "مکالمه " می باشد.که می تواند برای ایجاد یک شبیه سازی گفت و گو استفاده شود. با این حال، فقط می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده شود، نه به عنوان یک ارزیابی رتبه بندی شده.

آموزش موبایل:

دوره های منتشر شده با Storyline کاملاً با تلفن همراه سازگار هستند. همچنین،  اپلیکیشن موبایل خود را دارد که می تواند محتوای منتشر شده را به صورت آفلاین دانلود و پخش کند.

مزایا:

1-      شباهت زیادی به پاورپوینت دارد. ولی بافرصت های بیشتر برای تولید محتوا

2-      به شما امکان می دهد با استفاده از ویژگی هایی مانند حالت های شی، محرک ها و لایه ها تعاملات پیچیده ایجاد کنید.

3-      ضبط کننده صفحه برای گرفتن عکس از صفحه نمایش و ویرایش ساده

4-      کتابخانه محتوا با دسترسی به تصاویر ارشیوی

5-      خروجی دوره برای موبایل

6-      می تواند اسلایدهای پاورپوینت را وارد کند

7-      اپلیکیشن موبایل رایگان برای اجرای دوره های آفلاین

معایب:

1-      یک نرم افزار کاربر پسند نمی باشد.

2-      منحنی یادگیری نسبتاً تند دارد

3-      الگوهای تعامل گاهی اوقات به درستی کار نمی کنند

4-      عملکرد ضبط صفحه در مقایسه با راه حل های دیگر اساسی است

5-      می تواند روی منابع کامپیوتری سنگین باشد

6-      بدون نسخه مکینتاش

کاربرد

برای کسانی که تولید محتوای به صورت پیشرفته کار می کنند مناسب است. و از آنجایی که استوری لاین با چندین ابزار دسکتاپ و نویسندگی وب همراه است. و هدف آن آسان کردن همکاری در پروژه های تولید محتوا می باشد.

4-Articulate Rise

استوری لاین تحت وب

یک ابزار تولید محتوا مبتنی بر وب است. که به تولید کنندگان محتوا اجازه می دهد تا ماژول ها و دوره های آموزشی را به شکل طولانی مدت ایجاد کنند.

سرعت یادگیری:

به عنوان یک برنامه کاربردی مبتنی بر ابر برای آموزش محتوا الکترونیکی ساخته شده است. یادگیری سطحی آن اسان تر از استوری لاین است. و در تسلط داشتن به آن هیچ مشکلی نخواهد داشت.

ارزیابی تا کنون، تنها 4 نوع سوال در Rise موجود است: چند گزینه ای، چند پاسخ، پر کردن جای خالی و تطبیق. انواع سؤالات مشابه را می توان در یک ماژول درج کرد، نه فقط به عنوان آزمون های رتبه بندی شده، بلکه به عنوان بررسی سریع دانش.

فعل و انفعالات

10 نوع تعامل وجود دارد، از جمله آکاردئون، فلش کارت، و جدول زمانی. به علاوه، کسانی که از  Storyline در رایانه شخصی خود استفاده می کنند، می توانند هر نوع تعاملی را وارد کنند.

ویرایشگر ویدئو و صدا

در حالت وب ویرایشگر ویدیویی و صوتی ندارد. بنابراین باید از یک برنامه روی دسک تاپ خود استفاده کند. اما حداقل به کاربران اجازه می دهد تا زیرنویس ها را از طریق رابط وب خود آپلود و مدیریت کنند.

شبیه سازی های مکالمه

یکی از ابزارهای این نرم افزار امکان ساخت دیالوگ های تعاملی است. البته این ویژگی در ispring می باشد با این تفاوت که در اینجا نمی توان امتیازها را محاسبه کرد.

آموزش موبایل

محتوای ایجاد شده با Articulate Rise به خوبی برای دستگاه های تلفن همراه ساخته شده است که می تواند به طور خودکار با هر صفحه نمایش سازگار باشد  مانند تبلت و گوشی های  هوشمند

مزایا 1- توانایی ایجاد محتوای آموزش پاسخگو به سرعت با یک رابط وب ساده

2- دسترسی به کتابخانه محتوا با مقدار زیادی از دارایی های بصری مانند پس زمینه ها و شخصیت ها

3-در سیستم عامل های مک و ویندوز و لینوکس کار می کند.

4-پشتیبانی از تمام استانداردهای بزرگ eLearning

5-اجازه همکاری با اعضا تیم را می دهد.

معایب

1-      قابلیت سفارش سازی محتوای ان محدوداست.

2-      تنها یک قالب واحد از یک ماژول آموزشی (longread) را می توان با آن ایجاد کرد

3-      فقط  می توان 4 نوع سوال  در quizzes استفاده کرد.

Camtasia-5

نرم افزار کمتازیا

یک نرم افزار ساخت و تدوین ویدئو های آموزشی می باشد. وقابل استفاده برای سیستم های مک و ویندوز می باشد. یکی از محبوب ترین ابزار های تولید محتوا از ضبط صفحه نمایش می باشد. و فقط اجازه به ضبط صفحه نمایش خود نمی دهد.

سرعت یادگیری:

برای کسی که قبلا با ویرایشگر ویدیویی کار کرده است .کمتازیا ممکن است کمی طاقت فرسا باشد.و حالا این نرم افزار به خوبی در جامعه شناخته شده است و می توان به کمک ویدیو های آموزشی و مقالات درک اولیه و اصول کاررا در ان بیابید.

ارزیابی

کمتازیا می تواند برای درج امتحانات و نظر سنجی به فیلم ها مورد استفاده قرار گیرد. و فقط می توان از 4 نوع سوال از ان استفاده کرد.:چند انتخابی ، پرکردن جای خالی، درست و نادرست، پاسخ کوتاه

تعاملی:

این ابزار تولید محتوای معمولی است که شامل قالب های تعاملی نمی باشد. و متمرکز روی ویرایش ویدئو می باشد.و هیچ عنصر تعاملی  به غیر از quizzes و نظرسنجی ها را فراهم نمی کند.

ویرایشگر ویدئو و صدا

کمتازیا مدتی است از برترین ویرایشگر های ویدیویی است. و این است که می گویند بسیار برتر از ویرایشگران ویدیویی می باشد.

شبیه سازی های مکالمه

نمی توان شبیه سازی را در کامتازیا ایجاد کرد.

آموزش موبایل

این برنامه هیچ ابزار  خاصی را برای یادگیرندگان تلفن همراه ارائه نمی دهد. اما از آنجا که تنها خروجی آن ویدئو است، نیازی به آن نیست، چرا که تمام گوشی های هوشمند و تبلت های مدرن می توانند این فرمت ها را خوب پخش کنند.

مزایا

1-      قابل دسترسی برای ویندوز و مکینتاش

2-      پیشرفته ترین ویرایشگر ویدئو در مقایسه با تمام ابزارهای دیگر در بازار

3-      از طریق کتابخانه آن می توان به قالب های آماده ویدئویی و متنی آن دسترسی داشت.

4-      اجازه می دهد تا پرسش های خود را داخل فیلم های آموزشی بسازید.

5-      از فایل های scorm پشتیبانی می کند

معایب

1-      محدود به تولید محتوای ویدئویی

2-      در عناصر تعاملی فقط می توان  از quizzes در محتوا خروجی استفاده کرد.

3-       وتنها دارای 4 نوع سوال می باشد

6-h5P

h5p

نرم افزار H5P یک نرم افزار تولید محتوا تحت وب متن باز است . که برای ایجاد فعالیت های آموزشی تعاملی درست شده است. همچنین بدون نیاز به دانش پیشرفته و کدنویسی و یا هر مهارت فنی دیگر می توان از  H5P استفاده کرد. کاربرانی که سواد دیجیتالی متوسط دارند می توانند فعالیت های متنوعی را به آسانی ایجاد کنند. محتواهای تولید شده را می توان به صورت رایگان برروی پلتفرم های wordpress, canvas, moodle,  Brightspace, Blackboard منتشر کرد. همچنین پلتفرم آموزش مجازی بیان نو نیز امکان اتصال به نرم افزار h5p و استفاده از محتواهای تولید شده در سامانه آموزش مجازی بیان نو را فراهم کرده است.سرعت یادگیری

بدون نیاز به دانش پیشرفته و کدنویسی و یا هر مهارت فنی دیگر می توان از  H5P استفاده کرد. کاربرانی که سواد دیجیتالی متوسط دارند می توانند فعالیت های متنوعی را با سهولت ایجاد کنند.

ارزیابی

H5P طیف گسترده ای از ارزیابی که شامل امتحانات چند انتخابی، تست درست / نادرست، کشیدن و رها کردن وظایف، تطبیق بازی ها، و امتحانات حسابی مبتنی بر زمان است. را ارائه می دهد.

تعامل

برخی از انواع محتواهای که H5P اجازه می دهد تا در تعاملات استفاده شود شامل: تصاویر با نقاط اطلاعات، فلش کارت، نوار ساختار، و جدول زمانی از وقایع می باشد.

ویرایشگر ویدئو و صدا

از آنجا که H5P در ایجاد فعالیت های تعاملی سریع متمرکز شده است. وهیچ ویرایشگر تمام عیار صوتی وجود ندارد. با این حال، شما می توانید وظایف صوتی و مبتنی بر ویدیو، مانند افزایش فیلم ها با تعاملات و محتوای تشخیص صدا را در این ایجاد کنید.

شبیه سازی های مکالمه

یک نوع محتوای خاص وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد تا معضلات، سیم های گفتگو، و انواع دیگر یادگیری تطبیقی ایجاد کنند.

آموزش موبایل:

کاربران همان محتوای غنی و تعاملی را در رایانه ها، گوشی های هوشمند، و تبلت ها تجربه خواهند کرد.

مزایا

1-      مبتنی بر وب است شما می توانید محتوا را در مرورگر خود ایجاد کنید

2-      یک نسخه رایگان وجود دارد

3-      تولید انواع محتواهای آموزشی تعاملی

4-      افزودن قابلیت تعامل بر روی ویدئو

معایب

1-      تطبیق پذیری دیگر ابزارهای پرداخت شده را ندارد.

2-      قابلیت وارد کردن محتوا فقط به LMSs هایی که LTI دارند

3-      گزارش دهی تنها با اشتراک پرداخت شده در دسترس است

4-      بدون ضبط صفحه نمایش و یا ابزار ویرایش ویدیو

5-      بدون گزینه پیش نمایش

کاربرد

یک گزینه استارت بزرگ است اگر شما فقط در حال برداشتن اولین گام های کوچک در حوزه ایجاد تولید محتوا می باشید ، و یا اگر شما بودجه برای سرمایه گذاری در یک ابزار قدرتمندتر eLearning ندارید. با وجود ابزاری که به شما امکان ایجاد انواع فعالیت ها را می دهد، عملکرد آن در مقایسه با رقبای خود کاملاً محدود است.


0 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه باید کاربر سایت باشید
ارسال دیدگاه